Sijaisen määrääminen hallintopalvelujen päätöksenteon tuen yksikön päällikölle ja alayksiköiden esihenkilöille
Sijaisten määrääminen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla hallintopalvelujen päätöksenteon tuki yksikön päällikölle sekä sen alayksiköiden esihenkilölle 24.3.2023 alkaen
Päätös
Hallintopäällikkö päätti kumota 10.1.2022 § 2 tekemänsä päätöksen ja päätti, että
päätöksenteon tuki -yksikön päällikön sijaisina toimivat sijaantulojärjestyksessä
Valmistelun tuki -alayksikön johtavan hallintoasiantuntijan sijaisina toimivat sijaantulojärjestyksessä
Juridinen tuki (yleishallinto ja erityislainsäädäntö) -alayksikön johtavan lakimiehen sijaisina toimivat sijaantulojärjestyksessä
Juridinen tuki (tietosuoja, sopimukset ja hankinnat) -alayksikön johtavan lakimiehen sijaisina toimivat sijaantulojärjestyksessä
Lisäksi hallintopäällikkö päätti todeta, että edellä mainittujen henkilöiden ollessa estyneenä, yksikön päällikön ja alayksiköiden esihenkilöiden sijaisina toimii hallintopäällikön määräämä henkilö.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveystoimialan toimintasäännön 2.7 luvun mukaan yksikön päällikön tai alayksikön esihenkilön ollessa estyneenä, hänen tehtäviään hoitaa palvelun päällikön määräämä viranhaltija tai toimenhaltija.
Päätös tullut nähtäväksi 27.03.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Kristina Frietsch-Muttilainen, hallintoassistentti, puhelin: 09 310 42691