Avustuksen hakeminen, matka-avustus, Brändö Skolförening, Brändö gymnasium
Ansökan om resebidrag av Brändö Skolförening, Brändö gymnasium
Beslut
Direktören för den fria bildningen och gymnasieutbildningen har beslutat att Brändö gymnasium ansöker om bidrag på totalt 3300 euro från Brändö skolförening. Skolan ansöker om bidrag för resa till Florens. Det är frågan om en kurs och resa där tre lärare som kompanjonslärare har byggt ut en helhet där fokus är på kultur och idéhistoria. Bidraget är 150 € per elev.
Direktören för den fria bildningen och gymnasieutbildningen beslöt samtidigt att bevilja rektorn tillstånd att skicka ansökan.
Bidraget bokförs:
konto: 330100
projekt: 1413001001406929
intern beställning: 1468701021
Bidraget betalas in på stadens bankkonto:
Helsingfors stad, fostran- och utbildningssektorn
IBAN: FI29 2266 1800 0030 09
BIC: NDEAFIHH
Beslutsmotivering
Enligt finansieringsdirektörens beslut 103 §, 10.12.2018 har behörigheten att ansöka om statsunderstöd och därmed jämförbara förmåner överförts till direktören för den fria bildningen och gymnasieutbildningen ifråga om ansökan om statsunderstöd och därmed jämföra förmåner med koppling till fostrans- och utbildningssektorn.
Päätös tullut nähtäväksi 22.09.2023
Anvisningar om hur man begär omprövning
Den som är missnöjd med beslutet kan framställa en skriftlig begäran om omprövning. Ändring i beslutet får inte sökas genom besvär hos domstol.
Rätt att begära omprövning
Omprövning får begäras
- av den som ett beslut avser eller vars rätt, skyldighet eller fördel direkt påverkas av beslutet (part)
- av kommunmedlemmarna
Den tid inom vilken omprövning ska begäras
Omprövning ska begäras inom 14 dagar från delfåendet av beslutet.
Begäran om omprövning ska inlämnas till Helsingfors stads registratorskontor senast den bestämda tidens sista dag under registratorskontorets öppettid.
Om beslutet har delgetts per post anses en part ha fått del av beslutet sju dagar efter att brevet avsändes, om inte något annat påvisas. En kommunmedlem anses ha fått del av beslutet sju dagar efter att protokollet fanns tillgängligt i det allmänna datanätet.
Om beslutet har delgetts som elektroniskt meddelande anses en part ha fått del av beslutet tre dagar efter att meddelandet avsändes, om inte något annat påvisas.
Dagen för delfåendet räknas inte in i den bestämda tiden. Om sista dagen av den bestämda tiden är en helgdag, självständighetsdagen, första maj, jul- eller midsommarafton eller en helgfri lördag får begäran om omprövning inlämnas första vardagen därefter.
Omprövningsmyndighet
Omprövning begärs hos Helsingfors stads fostrans- och utbildningsnämnd.
Omprövningsmyndighetens kontaktuppgifter är:
Skyddad e-post: https://securemail.hel.fi/
Använd alltid skyddad e-post när du skickar personliga uppgifter.
Nämn alltid diarienumret (t.ex. HEL 2021-000123) i ditt meddelande om ditt ärende redan har upptagits till behandling vid Helsingfors stad.
E-postadress: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postadress: | PB 10 |
00099 HELSINGFORS STAD | |
Besöksadress: | Helsingfors stads registratorskontor |
Norra esplanaden 11-13 | |
Telefonnummer: | 09 310 13700 |
Registratorskontoret är öppet måndag–fredag kl. 08.15–16.00.
Formen för och innehållet i begäran om omprövning
Begäran om omprövning ska göras skriftligt. Elektroniska dokument uppfyller kravet på skriftlig form.
I begäran om omprövning ska uppges
- det beslut som begäran om omprövning gäller
- hurdan omprövning som begärs
- på vilka grunder omprövning begärs
- vem som begär omprövning
- på vilka grunder den som begär omprövning är berättigad att göra detta
- kontaktuppgifter till den som begär omprövning
Protokoll
Protokollsutdrag och -bilagor som hänför sig till beslutet skickas på begäran. Handlingar kan beställas från Helsingfors stads registratorskontor
Lisätietojen antaja
Sandra Pietiläinen, controller, telefon: 09 310 38514