Vuokraus, toimitila, Sörnäistenkatu 1, tarkastusvirasto
Monitilatoimiston vuokraaminen tarkastusviraston käyttöön
Päätös
Tarkastuslautakunta päätti vuokrata kaupunkiympäristön toimialalta osoitteessa Sörnäistenkatu 1 sijaitsevan Antilooppi Ky:n omistaman, huoneistoalaltaan 302 m² monitilatoimiston viiden vuoden määräaikaisella vuokrasopimuksella, alkaen 1.11.2023.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Hallintosäännön 13 luvun 1 § mukaan tarkastuslautakunta päättää tarkastusviraston huonetilojen vuokralle ottamisesta. Tällä hetkellä tarkastusvirasto toimii kaupunkiympäristön toimialalta vuokratussa 602 m2 suuruisessa toimistotilassa osoitteessa Unioninkatu 25. Kyseinen kiinteistö on perusparannuksen tarpeessa ja kaupunki on valmistellut sen myyntiä. Tarkastusvirasto luopuu kiinteistössä olevista tiloistaan lokakuun loppuun mennessä.
Kaupunkiympäristön toimialan Rakennukset ja yleiset alueet -palvelukokonaisuuden Tilat-palvelussa on etsitty hyvässä yhteistyössä tarkastusvirastolle monitilatoimistoa kaupungin omasta tilakannasta, mutta tarkastusviraston toimintaan soveltuvaa yhteisöllistä noin 300 m2 kokoista toimitilaa ei kaupungin tilakannasta löytynyt.
Monipaikkaisen työn yleistyminen mahdollistaa siirtymisen pienempään monitilatoimistoon. Muutto Sörnäistenkatu 1:ssä olevaan monitilatoimistoon tehostaa tarkastusviraston tilankäyttöä ja pienentää vuokrakustannuksia merkittävästi.
Tilan kokonaisvuokra on 7 305,38 euroa/kk (24,19 euroa/m²/kk). Pääomavuokra on 5 568,88 euroa/kk, ylläpitovuokra on 1 534,16 euroa/kk ja Kympin yleiskustannus 202,34 euroa/kk. Vuosivuokra on 87 664,56 euroa/v ja viidessä vuodessa 438 322,80 euroa. Vuokra tarkistetaan kerran vuodessa ja se on sidottu elinkustannusindeksiin. Vuokra sisältää vuokranantajan tekemät toiminnalliset muutokset. Vuokranantaja myöntää 100 prosentin alennuksen pääomavuokran määrään ensimmäiselle kolmelle (3) kuukaudelle vuokra-ajan alkamisesta. Sopimuksessa noudatetaan kaupunkiympäristön toimialan ja Antilooppi Ky:n tekemän ulkopuolisen vuokrasopimuksen ehtoja ja vastuunjakotaulukkoa.
Päätös tullut nähtäväksi 09.10.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin tarkastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Vilma Lamminpää, controller, puhelin: +358931036581