Avustuksen myöntäminen, yleisavustus 2023, Helsingin vanhemmat HELVARY ry
Avustuksen myöntäminen, yleisavustus 2023, Helsingin vanhemmat HELVARY ry
Päätös
Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan toimialajohtaja päätti myöntää
Helsingin vanhemmat HELVARY ry:lle 4 000 euron suuruisen yleisavustuksen.
Päätöksen perustelut
Kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti 13.12.2022 § 303 vuodelle 2023 avustuksiin varatun määrärahan. Määrärahaan sisältyy 4 000 euron varaus yleisavustukseen Helsingin vanhemmat HELVARY ry:lle.
Helsingin vanhemmat Helvary ry on Helsingissä toimivien peruskoulujen vanhempainyhdistysten yhteisjärjestö. Käytännössä Helsingin vanhemmat Helvary ry toteuttaa jäsenyhdistysten edustajille informaatio- ja koulutustilaisuuksia. Kasvatuksen ja koulutuksen toimiala ja Helsingin vanhemmat Helvary ry pyrkivät toteuttamaan ja edistämään kotien ja koulujen yhteistyötä.
Helsingin vanhemmat Helvary ry on hakenut vuodelle 2023 avustusta 4000 euroa 5.10.2023 päivätyllä sähköisellä avustushakemuksella 00000058. Hakemuksen liitteenä on toimitettu vuoden 2023 talousarvio, toimintasuunnitelma ja 20.3.2023 pidetyn vuosikokouksen pöytäkirja sekä vuoden 2022 tuloslaskelma, toimintasuunnitelma ja toiminnantarkastuskertomus.
Avustus maksetaan yhdessä erässä, joulukuussa tililtä 473000, sisäiseltä tilaukselta 1491061088 ja toimintoalueelta 145900.
Päätös tullut nähtäväksi 04.12.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Jarkko Heikkilä, taloussuunnittelija, puhelin: 09 310 86696