Vuokraus, vuokrasopimuksen irtisanominen, pysäköintialue, Postipuisto, Pasila, Palmia Oy

HEL 2023-016293
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 181

Maanvuokrasopimusten merkitseminen irtisanotuksi, Palmia Oy, kaupunginosa 17, Pasila, Postipuisto.

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus-tiimin tiimipäällikkö päätti merkitä irtisanotuksi alueen vuokraamisesta väliaikaista pysäköintialuetta varten kaupunginosa 17, Pasila, osoitteessa Postipuisto, sopimuksen mukaiset alueet 2x540m², 1000 m² ja 1260 m², suuruinen alue. Sopimustunnukset HKRV21-00035 ja veloitustunnukset VL2100053, VL2100054, VL2100056 ja VL210057.

Päätöksen perustelut

Palmia Oy on solminut toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen kahden (2) viikon molemminpuolisin irtisanomisajoin Helsingin kaupungin alueidenkäytön kanssa pysäköintiä varten 17. kaupunginosassa, Pasila, sopimusten mukaiset 2x540m², 1000 m² ja 1260 m², alueet.

Vuokralainen irtisanoo vuokrasopimuksen päättymään 31.12.2023 alueen käytön päättymisen vuoksi. Irtisanomisilmoitus on toimitettu 22.12.2023 ja alueen käyttö on päättynyt ja loppukatselmus suoritettu irtisanomisajan puitteissa joulukuussa 2023.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.

Päätös tullut nähtäväksi 28.12.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544

hannele.virta@hel.fi

Päättäjä

Laura Yrjänä
vs tiimipäällikkö

Liitteet (pdf)

1. Irtisanomisilmoitus
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. Allekirjoitettu vuokrasopimus noin 540m2
Liitettä ei julkaista internetissä.
3. Allekirjoitettu vuokrasopimus 1000m2
Liitettä ei julkaista internetissä.
4. Allekirjoitettu vuokraopimus 1260m2
Liitettä ei julkaista internetissä.
5. Allekirjoitetttu vuokrasopimus 540m2
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.