Hankinta, monitoimikoneet, kulttuuri ja vapaa-ajan toimiala
Monitoimikoneiden (pyöräkuormaajat) hankinta kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalle
Päätös
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti
A Hyväksyä Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan monitoimikoneiden hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot sekä oikeuttaa kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan tekemään tarvittaessa tarjouspyyntöasiakirjoihin välttämättömiä, vähäisiä muutoksia sekä
B Oikeuttaa kulttuurin ja vapaa-ajan liikuntajohtajan
- tekemään hankinnasta päätöksen
- allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavat sopimukset.
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta tarkasti pöytäkirjan tämän asian osalta heti.
Käsittely
Asian aikana kuultavana oli tiimiesimies Teijo Korva. Asiantuntija poistui kuulemisensa jälkeen kokouksesta.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Monitoimikoneiden hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudelle on noin 590 000 euroa.
Hankinnan kohde
Hankinnan kohteena ovat liikuntapaikat-palvelun monitoimikoneet, joita hankitaan yhteensä kolme kappaletta.
Liikuntapalvelukokonaisuudella on monitoimikoneita tällä hetkellä 21 kpl:ta ja nyt vaihtoon tulevat koneet on 2000 luvun alusta (2001, 2002 ja 2004). Monitoimikoneita käytetään talvi- sekä kesäkaudella ulkoilureittien, kenttien ja rantojen kunnossapidossa.
Nyt hankittavat monitoimikoneet tulevat Rastilan leirintäalueelle, Pohjoisen ulkoilupalveluiden reittien ja latujen kunnossa pitoon ja idän lähiliikuntatiimiin johon mm kuuluvat idän rannat.
Hankittavat monitoimikoneet täyttävät voimassa olevat päästövaatimukset.
Tarjouskilpailu
Hankinnasta järjestetään tarjouskilpailu lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) mukaisella avoimella menettelyllä avoimella 26 pykälän mukaisena EU kynnysarvon ylittävänä tavarahankintana.
Tarjouspyynnön mukaan tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous. Kokonaistaloudellisesti edullisin on tarjous, joka on hinnaltaan halvin. Hankinnan laadulliset vaatimukset määritellään teknisissä ja muissa vähimmäisvaatimuksissa.
Esitys tarjouspyyntöasiakirjoiksi liitteinä ovat luonnokset 0–11 (tarjouspyyntö, hankinnan kohteen kuvaus iso monitoimikone, tekniset vaatimukset iso monitoimikone, sopimusluonnos Iso monitoimikone, hankinnan kohteen kuvaus keskikokoinen monitoimikone, tekniset vaatimukset keskikokoinen monitoimikone, sopimusluonnos keskikokoinen monitoimikone, hankinnan kohteen kuvaus pieni monitoimikone, tekniset vaatimukset pieni monitoimikone, sopimusluonnos pieni monitoimikone, soveltuvuus ja poissulkeminen espd).
Hankintalain (1397/2016) 60 §:n ja 138 §:n mukaan hankintailmoitusta ei saa julkaista muualla ennen kuin se on julkaistu julkisten hankintojen internet-osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun), joten tarjouspyyntöasiakirjoja ei julkaista internetissä.
Päätös tullut nähtäväksi 28.03.2024
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 34, 35, 36, 37, 40, 41 ja 43 (A) §:t.
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Pöytäkirjan 42 ja 43 (B) §:t.
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Teijo Korva, tiimiesimies, puhelin: 09 310 87915
Vesa Pirha, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 36408