Aukioloajat, vammaispalvelujen toimipisteiden toiminta kesällä 2024
Vammaispalvelujen toimipisteiden rajoitettu toiminta kesällä 2024
Päätös
Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että vammaisten työ- ja päivätoiminnan alla mainitut toimipisteet pidetään kesällä 2024 tilapäisesti suljettuna ajalla 1.7.-28.7.2024:
Cäpsän toimipiste, Untamontie 11, Hki 61
Haavikon valmennuspiste, Metsäpurontie 13, Hki 63
Töölön toimipiste, Väinämöisenkatu 27, Hki 10
Vallilan toimipiste, Kumpulantie 1, Hki 52
Vammaisten virtuaaliset palvelut, Kumpulantie 1, Hki 52
Treklangens Servicepunkt, Konalantie 47 D, Hki 39
Octavens Verksamhetscenter, Puusuutarintie 19, Hki 62
Toimintakeskus Kalasatama, Tukkutorinkuja 7, Hki 58
Toimintakeskus Landbo, Landbontie 2, Hki 89
Toimintakeskus Pasila, Pakkamestarinkatu 2, Hki 52
Toimintakeskus Polku, Ruotutorpankuja 13, Hki 72
Toimintakeskus Sofianlehto, Sofianlehdonkatu 8 A-talo, Hki 61
Toimintakeskus Tanhua, Tanhuankuja 4, Hki 94
Tarvittaessa toimintaa järjestetään sitä välttämättä tarvitseville, perheissä asuville asiakkaille toimintakeskus Kalasataman toimitiloissa.
Lisäksi perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti Kehitysvammapoliklinikan kesäajan palvelusta seuraavasti:
Sofianlehdon toimipiste osoitteessa Sofianlehdonkatu 8, A-rakennus ja puhelinneuvonta on suljettuna 1.7.-28.7.2024. Erityishuollon asiakkaiden somaattinen hoito tapahtuu normaalisti omalla terveysasemalla. Päivystystilanteissa hoitoon hakeudutaan yhteispäivystyksiin tai sosiaalipäivystykseen.
Erityishuollon lakisääteiset palvelut, ml. lääkäri- ja psykologipalvelut Pätevä-ryhmän päätöksenteossa, vaikeavammaisten Isonniityn lääkäripalvelut ja erityisasiakkaiden hoidon seuranta hoidetaan kehitysvammapoliklinikalla sulkuaikana. Kesätiimi hoitaa asiakkaiden Maisa-viesteihin vastaamisen ja muita tehtäviä.
Samalla perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja kehotti informoimaan kuntalaisia aukioloaikojen muutoksista hyvissä ajoin ennen sulkuja.
Päätöksen perustelut
Toimipisteiden tilapäisten sulkemisten syynä ovat kesäloma-ajasta johtuva vähentynyt palvelutarve sekä henkilöstön vuosilomat.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 2 kohdan mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää hoitopaikkojen tilapäisistä muutoksista ja toimintayksiköiden aukioloajoista.
Päätös tullut nähtäväksi 21.03.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Lila-Marjut Rajamaa, vs. vammaispalvelujen päällikkö, puhelin: 09 310 43155
Tuomo Ratinen, vammaispalvelujen päällikkö, puhelin: 09 310 27610
Susanna Wolkoff, kehitysvammapoliklinikan päällikkö, puhelin: 09 310 21537