Vuokraus, tilat, Kaarlenkatu 9-11, Keva, pelastuslaitos
Vuokraus, tilat, Kaarlenkatu 9-11, Keva, pelastuslaitos
Päätös
Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Kaarlenkatu 9-11, 00530 Helsinki (Ratu 2357) sijaitsevan Kevan (Kuntien eläkevakuutus) omistaman, huoneistoalaltaan 356,7 m² monitilatoimiston kahden vuoden määräaikaisella vuokrasopimuksella, alkaen 1.8.2024 Pelastuslaitoksen käyttöön.
Tilan kokonaisvuokra on 7134,00 euroa /kk (20,00 euroa/m²/kk Vuosivuokra on 85 608 euroa/v ja kahdessa vuodessa 171 216 euroa/v. Vuokra tarkistetaan kerran vuodessa ja se on sidottu elinkustannusindeksiin. Vuokra sisältää vuokranantajan tekemät toiminnalliset muutokset.
Sopimuksessa noudatetaan ulkopuolisen vuokrasopimuksen ehtoja ja vastuunjakotaulukkoa.
Päätöksen perustelut
Pelastuslaitokselle on etsitty hyvässä yhteistyössä monitilatoimistoa kaupungin omasta tilakannasta, mutta toimintaan soveltuvaa tilaa ei ole löytynyt. Löydetty tila sijaitsee Kallion pelastusaseman vieressä ja käyttäjät voivat hyödyntää pelastusaseman tiloja asiakkaiden koulutuksessa.
Päätös tullut nähtäväksi 07.06.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577