Hankinta, puhelinpalvelu, korona- ja influenssarokotusten ajanvaraus, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Helsinkiläisten korona- ja influenssarokotusten puhelinajanvarauspalvelun hankinta Palvelukeskus Helsingiltä
Päätös
Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja päätti hankkia korona- ja influenssarokotusten puhelinajanvaraukseen liittyvää palvelua Palvelukeskus Helsingiltä.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on 111 000,00 euroa. Hintaan sisältyy puhelinpalvelu rakentaminen ACE-järjestelmään ja palvelun ja tarvittavat lisenssit.
Sopimuskausi alkaa 2.9.2024 ja päättyy 15.11.2024.
Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet hankinnasta yhteistyösopimuksen.
Päätöksen perustelut
Terveys- ja päihdepalveluilla on tarve resurssille liittyen helsinkiläisten syksyn 2024 korona- ja influenssarokotusten puhelinajanvaraukseen. Kausirokotukset ovat vuosittainen lyhytaikainen massarokotustapahtuma, jossa tilapäisen henkilöstön rooli on suuri. Huomioiden palveluiden saavutettavuus, rokotusajanvarausta täydentämään tarvitaan sähköisen asiakasportaali Maisan ohella puhelinpalvelu. Rokotusajanvaraus voidaan tuottaa perehdytettyjen asiakaspalvelijoiden toimesta ja näin säästää terveydenhuollon ammattilaisia rokotustehtäviin. Tarve puhelinajavarauspalvelulle on ajalle 2.9.-15.11.2024. Puhelinajanvaraus palvelee arkisin klo 8–16. Palveluun ei sisälly takaisinsoittopalvelua. Palveluun sisältyy puhelinpalvelun rakentaminen ACE-järjestelmään.
Palvelukeskus Helsinki on Helsingin kaupungin liikelaitos.
Puhelinajanvarauspalvelun hankinnassa on kyse sidosyksikköhankinnasta
eli ns. in-house –hankinnasta, johon ei sovelleta lakia
julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016, § 15).
Helsingin kaupungin sosiaali- terveys- ja pelastustoimiala ja Palvelukeskus Helsinki solmivat hankinnasta sopimuksen ajalle 2.9.-15.11.2024.
Terveys- ja päihdepalvelujen johtajan oikeus päättää hankinnasta perustuu sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen 12.12.2023 § 260 hankintavaltuuksiin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla.
Päätös tullut nähtäväksi 09.08.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Marko Valta, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 33733