Palkasta päättäminen, vuosiloman siirtämisestä maksettava kertakorvaus, 1.10.2024 - 31.1.2025, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala, Palvelukeskus Helsinki
Vuosiloman siirtymisestä maksettava kertakorvaus ajanjaksolla 1.10.2024–31.1.2025 Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla sekä Palvelukeskus Helsingissä
Päätös
Henkilöstöjohtaja päätti jo vahvistetun vuosiloman siirrosta maksettavasta 225 euron kertakorvauksesta, kun työntekijä suostuu siirtämään tai keskeyttämään jo vahvistetun vuosilomansa. Vuosiloman siirtymisestä maksettavaa kertakorvausta koskeva päätös vastaa sisällöllisesti ajanjaksolla aiemmin käytössä ollutta menettelyä. Aloite vuosiloman siirtoon on täytynyt tulla työnantajalta aikaisintaan 1.10.2024 ja viimeistään 31.1.2025.
Päätöksen perustelut
Hoito- ja palveluvelan turvaamiseksi on perusteltua jatkaa kertakorvausta vuosilomien siirtämisestä Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla sekä Palvelukeskus Helsingin puhelin- ja hyvinvointipalvelujen hoivapalveluissa syksyllä 2024 sekä joulun aikana ja vuodenvaihteen yli.
Mikäli em. ajanjaksolla ilmenee sellaista lisätyövoiman tarvetta,
jota ei muilla keinoilla pystytä järjestämään, voidaan työsopimussuhteisen henkilöstön kanssa neuvotella vapaaehtoisesta vuosiloman keskeyttämisestä, peruuttamisesta ja siirtämisestä potilasturvallisuuteen perustuen.
Päätös tullut nähtäväksi 07.10.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Matti Heiskanen, johtava asiantuntija, puhelin: 09 310 27923