Paikallinen virka- ja työehtosopimus, hälytysraha, 7.10.2024 - 19.1.2025, KVTES:n ja Sote-tes:n piiriin kuuluva henkilökunta

HEL 2024-012647
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 37

Korkeampi hälytysraha sosiaali-, terveys ja pelastustoimialalle sekä palvelukeskuksen puhelin- ja hyvinvointipalvelujen hoivapalveluihin KVTES:n ja Sote-sopimuksen piiriin kuuluvalle henkilökunnalle

Henkilöstöjohtaja

Päätös

Henkilöstöjohtaja päätti määräaikaisesta jatkosta korotetulle hälytysrahalle Sosiaali- ja terveyspalveluissa, ensihoidossa sekä palvelukeskuksen puhelin- ja hyvinvointipalvelujen hoivapalveluissa KVTES:n ja Sote-sopimuksen piiriin kuuluvalle henkilökunnalle 19.1.2025 saakka.

Päätöksen perustelut

Aiempi hälytysrahapäätös on tehty 6.10.2024 saakka.

Korkeamman hälytysrahan tarkoitus on kannustaa henkilöstöä
tulemaan työhön tilanteessa, joissa työnantaja on arvioinut potilas- tai asiakasturvallisuuden turvaamiseksi lisähenkilöstön tarpeelliseksi.
Tällä viranhaltijapäätöksellä poiketaan KVTES:n III luvun 22 §:n sekä Sote-sopimuksen III luvun 22 §:n mukaisesta hälytysrahasta. Hälytysrahana maksetaan em. tilanteissa 7,61 sijasta 75 euroa.

Hälytysraha maksetaan, mikäli henkilö kutsutaan työnantajan toimesta vapaa-ajalta työhön ilman, että hänet on määrätty olemaan varalla tai että hänelle on etukäteen ilmoitettu tällaisesta työstä ja työhön on saavuttava alle 12 tunnin kuluessa. Mikäli henkilö tulee tekemään yksittäisen vuoron, se ei oikeuta hälytysrahaan, koska kyseessä on normaali sijaisuus.

Päätös tullut nähtäväksi 07.10.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Matti Heiskanen, johtava asiantuntija, puhelin: 09 310 27923

matti.heiskanen@hel.fi

Päättäjä

Petri Lumijärvi
henkilöstöjohtaja