Virkasuhteen täyttäminen, Idän asiakasohjaus, arviointitoiminta, asiakkuusvastaava, SOTEPE-03-599-24
Virkasuhteen täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjaus, asiakkuusvastaava, työavain SOTEPE-03-599-24
Päätös
Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** asiakkuusvastaavan virkaan (vakanssinumero 031572, toimintayksikkö 397130, työpiste 100040) 1.12.2024 lähtien 3294,52 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.
Valitulle ei aseteta koeaikaa.
Valitulta ei pyydetä terveydentilasta saatua selvitystä.
Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / idän asiakasohjaus.
Päätöksen perustelut
Asiakkuusvastaavan virka tuli avoimeksi 30.9.2024.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakkuusvastaavan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.
Asiakkuusvastaavan tehtävänä asiakasohjauksessa on toimia kotiin vietävien palveluiden asiantuntijana ja palvelupäätösten sekä yksilöhuollon päätösten tekijänä. Asiakkuusvastaava edistää tiimissä palvelujen oikea-aikaista kohdentamista asiakkaiden tarpeiden mukaisesti ja seuraa palveluiden tasalaatuista toteutumista.
Asiakkuusvastaavan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.
Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.
Asiakkuusvastaavan virka (vakanssinumero 031572) on ollut julkisesti haettavana 30.9.2024 – 14.10.2024 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen verkkosivuilla.
Määräajassa hakemuksen jätti kuusikymmentäseitsemän (67) hakijaa, joista viisikymmentäkolme (53) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.
Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun neljä hakijaa: sairaanhoitaja ********** terveydenhoitaja ********** sosionomi YAMK ********** ja fysioterapeutti YAMK ********** Haastattelijoina toimivat vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuuspäällikkö ********** ********** haastattelijoina toimivat vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuuspäällikkö **********
Haastattelut tehtiin ajalla 16.10.2024 – 21.10.2024.
********** on valmistunut Laurea ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi (AMK) v. 2014. Työkokemusta hänellä on **********
********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta terveydenhoitajaksi (AMK) v.2004. Työkokemusta hänellä on ********** Aiemmin hän toiminut **********
********** on valmistunut Vaasan ammattikorkeakoulusta sosionomiksi (AMK) v. 2019 sekä suorittanut sosiaali- ja terveysalan YAMK-tutkinnon v. 2024. Työkokemusta hänellä on **********
********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta fysioterapeutiksi (AMK) v. 2012 sekä suorittanut sosiaali- ja terveysalan YAMK-tutkinnon v. 2017. Työkokemusta hänellä on ********** Hän on työskennellyt ********** Lisäksi hän on työskennellyt **********
Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan kokemukseen ikääntyneiden kanssa työskentelystä, Helsingin kaupungin palveluverkoston sekä asiakasohjauksen tuntemukseen. Lisäksi huomiota kiinnitettiin paineensietokykyyn, ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.
Hakemuksen, haastattelun sekä työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti asiakkuusvastaavan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. Hän on saanut monipuolista kokemusta ********** Hän tuntee kotiin vietävät palvelut sekä hallitsee yksilöhuollollisten päätösten teon ja tunnistaa palvelujen oikea-aikaisen kohdentamisen asiakkaille. Hän on osoittanut taitonsa moniammatillisessa tiimityössä ja monialaisissa yhteistyöverkostoissa sekä esihenkilön sijaisena toimiessaan. Hänellä on myös tuntemusta Helsingin kaupungin sekä idän alueen ikääntyneiden palveluverkostoista.
Koulutuksen, kokemuksen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella ********** on hyvät edellytykset asiakkuusvastaavan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Idän asiakasohjausyksikössä.
Päätös tullut nähtäväksi 04.11.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Sari Laurila, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 43028