Ohje, kesätyöntekijöiden palkkaaminen 2025
Ohje kesätyöntekijöiden palkkaamiseen vuonna 2025
Päätös
Henkilöstöjohtaja päätti antaa liitteen mukaisen ohjeen kesätyöntekijöiden palkkaamiseen vuodelle 2025.
Kaupungin kesätyöohjeessa on linjattu muun muassa kesätyöntekijöiden palkkausta, rekrytointien toteutusta ja työsuhteeseen liittyviä periaatteita sekä ohjeistettu keskitettyjen kesätyömäärärahojen hakua.
Muutos keskitettyjen kesätyömäärärahojen kohdennukseen
Vuonna 2025 kaupunginkanslia myöntää toimialoille ja virastoille kesätyömäärärahoja vain, jos nuorille 16 tai 17 vuotta kalenterivuoden aikana täyttäville suunnatuista tehtävistä noin 10 prosenttia täytetään kohdennettua tukea työllistymiseen tarvitsevilla 16–29-vuotiailla kesätyöntekijöillä.
Siisti kesä -hankkeeseen myönnettävästä rahoituksesta noin 4 prosenttia käytetään kohdennettua tukea työllistymiseen tarvitsevien kesätyöntekijöiden rekrytointiin kesällä 2025.
Kohdennetun tuen kohderyhmään kuuluvat esimerkiksi muunkieliset, vammaiset ja osatyökykyiset nuoret sekä muut aliedustetut ryhmät.
Päätöksen perustelut
Ohje kesätyöntekijöiden palkkaamiseksi kaupungin toimialoille, virastoille ja liikelaitoksille on päivitetty vuodelle 2025.
Päätös tullut nähtäväksi 14.11.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Emmi Korvola, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36593