Vuokrahyvitys, ravintola, Malmin entinen lentokenttä, La-Bamba Finland Oy

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2018-004093
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 249
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vuokrahyvitys, ravintola, Malmin entinen lentokenttä, La-Bamba Finland Oy

Tiimipäällikkö

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti myöntää hyvityksenä La-Bamba Finland Oy:lle yhden päivän vuokravapauden 11.11.2022 tapahtuneen putkirikon johdosta. Hyvitys on suuruudeltaan 133,33 euroa + arvonlisävero 24 % ja se huomioidaan seuraavassa mahdollisessa maksuun tulevassa vuokrassa.

Päätöksen perustelut

La-Bamba Finland Oy on ollut kaupungin vuokralaisena Malmin entisen lentokentän terminaalirakennuksessa sijaitsevassa ravintolassa 1.5.2018 lukien toistaiseksi. Kuukausivuokra on tällä hetkellä 3 999,93 euroa + arvonlisävero 24 %.

Alueen esirakentamistöiden yhteydessä tapahtui putkirikko 11.11.2022 ja koko rakennus oli osan päivästä ilman vettä. Vuokralainen on pyytänyt vuokrahyvitystä ravintolan toiminnalle tästä aiheutuneesta haitasta.

Päätös tullut nähtäväksi 25.11.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Ritva Autio, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 31992

ritva.autio@hel.fi

Päättäjä

Susanne Leppänen
tiimipäällikkö