Virkasuhteen täyttäminen, HelppiSeniori Idän asiakasohjaus, asiakkuuspäällikön virka, työavain SOTE-03-86-19

HEL 2019-011509
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 54
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Virkasuhteen täyttäminen, HelppiSeniori Idän asiakasohjaus, asiakkuuspäällikön virka, työavain SOTE-03-86-19

Arviointitoiminnan johtaja

Päätös

Selvitys, arviointi ja sijoitus -palveluiden arviointitoiminnan johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella kasvatustieteiden maisteri, sosiaalityöntekijä ********** asiakkuuspäällikön virkaan (vakanssinumero 035359, HelppiSeniorin Idän asiakasohjaus) 11.11.2019 lukien 3682,69 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaikaa ei aseteta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Johtava sosiaalityöntekijän virka tuli avoimeksi 1.9.2018 lukien. Henkilöstöjohtaja tehnyt nimike- ja palkkalausuntopäätöksen 3.7.2019. Nimikemuutos asiakkuuspäälliköksi tuli voimaan 1.1.2019 lukien ja virkaa hoidettu avoimena nimike- ja palkkalausunto -käsittelyn ajan.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 30.8.2019 § 119 mukaan asiakkuuspäällikön virkaan ottaa selvitys, arviointi ja sijoitus -palveluiden arviointitoiminnan johtaja.

Asiakkuuspäällikkö vastaa tiiminsä palveluiden ja toiminnan kehittämisestä, työn laadusta ja tuloksellisuudesta. Työssä keskeistä on tukea työntekijöiden laajan arviointi- ja asiakasohjaustyönkuvan kehittymistä, moniammatillista ja monitoimijaista tiimityötä sekä kannustaa henkilöstöä laadukkaaseen asiakas-ja verkostotyöhön.

HelppiSeniorin idän asiakkuuspäällikkö toimii yli 30 työntekijän moniammatillisen asiakasohjaustiimin esimiehenä.

Kelpoisuusehtona on soveltuva ylempi korkeakoulututkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen hyvä ja ruotsin kielen tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää tehtävän vaativuuden mukaista osaamista, hyviä neuvottelu-, asiakasohjaus-, vuorovaikutus-, organisointi- ja viestintätaitoja sekä kykyä seurata ja tulkita kustannuksia ja resursseja osana asiakasohjauksen esimiehen tehtäviä.

Tehtävää täytettäessä pidettiin tärkeänä kykyä itsenäiseen työskentelyyn ja hyvää organisointi- ja päätöksentekokykyä. Lisäksi arvostettiin johtamiskokemusta.

Asiakkuuspäällikön virka (vakanssinumero 035359) on ollut julkisesti haettavana 1.10. - 23.10.2019 Helsingin kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti 27 hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Vaadittu kelpoisuus oli 22 hakijalla.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin 28.10.2019 ********** **********

Haastattelun (ryhmähaastattelu) suorittivat asiakasohjauspäällikkö ********** ja asiakkuuspäällikkö **********

********** on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Hän on suorittanut sosiaalityön ja sosiaalipsykologian tutkinnot Helsingin yliopistossa. **********

********** on suorittanut yhteiskuntatieteiden maisterin tutkinnon Tampereen yliopistossa. Lisäksi hän suorittaa sosiaalityöntekijän tutkintoa Lapin yliopistossa. **********

********** on suorittanut kasvatustieteiden maisterin tutkinnon ja sosiaalityöntekijän pätevöitymiskoulutuksen Lapin korkeakoulussa. Hänellä on opettajan pedagoginen koulutus Oulun terveydenhuolto-oppilaitoksesta ja gerontologian perusopintokokonaisuus Jyväskylän avoimesta yliopistosta. ********** Esimieskokemusta hänellä on 3 vuotta.

********** on geronomin ylempi AMK-tutkinto Metropolia ammattikorkeakoulusta. Lisäksi hän on suorittanut tutkinnot Folkhälsans socialläroanstalt socialhandledare, geronomi (Helsingin Ammattikorkeakoulu Stadia) ja merkonomi, talous- ja toimistopalvelujen osaamisala (Markkinointi-Instituutti). ********** Esimieskokemusta hänellä 21 vuotta.

********** on suorittanut terveystieteiden maisterin tutkinnon Tampereen yliopistossa. Lisäksi hän on suorittanut kauppatieteiden maisterin tutkinnon (Turun kauppakorkeakoulu) ja sairaanhoitajan/terveydenhoitajan tutkinnon (Turun ammattikorkeakoulu). ********** Esimieskokemusta hänellä on 5 vuotta.

********** on suorittanut terveystieteen maisterin tutkinnon Jyväskylän yliopistossa. Lisäksi hänellä fysioterapeutin tutkinto Metropolia ammattikorkeakoulusta ja johtamisen erikoisammattitutkinto (60 %) Markkinointi-instituutista. ********** Esimieskokemusta hänellä 4 vuotta.

Haastattelun kutsutuilla kaikilla kuudella oli tehtävään vaadittava pätevyys ja johtamiskokemusta. Haastattelun perusteella ********** osoitti kuitenkin parhaiten asiakkuuspäällikön tehtävissä edellytettäviä vahvuuksia, erityisesti mo-niammatillisen ja moniulotteisen asiakasohjauksen johtamisessa. Hänellä on monipuolinen kokemus ja hän on johtanut idän asiakasohjausta vajaa kaksi vuotta erittäin hyvällä menestyksellä.

********** on parhaimmat taidot johtaa asiakasohjausta jossa on suuret asiakasvolyymit, lisäksi arviointityön sisällön tuntemus on hänellä parhainta, sillä hän on toiminut Idän alueella myös pitkään asiakastyössä. Kenelläkään hakijoista ei ollut näin pitkää kokemusta johtaa juuri tehtävän mukaista toimintaa. Lisäksi ********** on vahvaa näyttöä johtamisen tavoitteiden saavuttamisesta.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakkuuspäällikön viran tehtävien hoitamiseen idän asiakasohjausyksikössä

Päätös tullut nähtäväksi 15.11.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Eeva Raulos, asiakasohjauspäällikkö , puhelin: 09 310 41962

eeva.raulos@hel.fi

Päättäjä

Tuulikki Siltari
arviointitoiminnan johtaja

Liitteet (pdf)

1. Hakijalista

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.