Hankinta, Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakka, Liikennelaitos
Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakan lisätöiden tilaaminen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakkaan liittyvät lisätyöt 15, 21 ja 22 kohteen pääurakoitsijalta, MPV Infrarakenne Oy:ltä 9.9.2021, 12.11.2021 ja 17.11.2021 päivättyjen lisätyötarjousten mukaisesti yhteensä enintään 3 867,77 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Lisätyöt liittyvät Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakkaan, jonka toteuttajaksi on valittu MPV Infrarakenne Oy HKL:n järjestämän tarjouskilpailun perusteella.
Nyt päätettävänä olevat rakennusurakan lisätyöt:
Lisätyö 15: Tippuputkien vesien johtaminen vesikouruun
Alkuperäisissä suunnitelmissa tippuputket oli sijoitettu virheellisesti. Lisätyössä toteutettiin vesien ohjaus vesikouruihin.
Lisätyö 21: Monitorointilaitteiden tarkastuksiin liittyvät liikennejärjestelyt
Urakoitsija toteutti liikennejärjestelyjä tilaajan tarkastustöihin.
Lisätyötarjouksessa 22 on kyse aiempiin lisätöihin liittyvien liikamaksujen hyvityksestä johtuen siitä, että ko. lisätöiden hintoihin on tullut muutoksia niiden laskutuksen jälkeen.
Lisätöiden 15 ja 21 tarve on tullut esiin vasta työmaan aikana.
Aikaisemmat päätökset:
Johtokunnan päätös 14.1.2021 (9 §):
Liikennelaitoksen johtokunta valitsi Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamista koskevien rakennusurakoiden vastaavaksi toimittajaksi MPV-Infrarakenne Oy:n ja oikeutti liikenneliikelaitoksen (HKL) tekemään hankintasopimuksen valitun toimittajan kanssa. Johtokunta oikeutti HKL:n tekemään hankintaan liittyviä tilauksia enintään 2.967.914,40 eurolla (alv 0 %).
Johtokunnan päätös rakennusurakasta sisälsi lisätyövarauksen 269.810,40 euroa (alv 0 %).
Aiemmin tilatut lisätyöt:
Projektipäällikön valtuus: Lisätyöt 1, 3, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 18, 19, 20: 55.317,31 euroa (alv 0 %)
Toimitusjohtajan päätös § 109, 5.11.2021: Lisätyö 17, 11.124,00 euroa (alv 0 %)
Tämän hankintapäätöksen jälkeen kohteen lisätöitä on tilattu yhteensä enintään 70.309,08 eurolla (alv 0 %) ja johtokunnan päätöksen (9 §, 14.1.2021) mukaisesta lisätyövaltuutuksesta on jäljellä 199.501,32 euroa (alv 0 %).
Päätös tullut nähtäväksi 25.11.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Eero Valkama, projektipäällikkö, puhelin: 09 31021914
Elina Laisi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 31038195