Hankinta, Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakka, Liikennelaitos

HEL 2021-000015
Ärendet har nyare handläggningar
§ 115

Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakan lisätöiden tilaaminen

Verkställande direktör

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakkaan liittyvät lisätyöt 15, 21 ja 22 kohteen pääurakoitsijalta, MPV Infrarakenne Oy:ltä 9.9.2021, 12.11.2021 ja 17.11.2021 päivättyjen lisätyötarjousten mukaisesti yhteensä enintään 3 867,77 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Lisätyöt liittyvät Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamisurakkaan, jonka toteuttajaksi on valittu MPV Infrarakenne Oy HKL:n järjestämän tarjouskilpailun perusteella.

Nyt päätettävänä olevat rakennusurakan lisätyöt:

Lisätyö 15: Tippuputkien vesien johtaminen vesikouruun
Alkuperäisissä suunnitelmissa tippuputket oli sijoitettu virheellisesti. Lisätyössä toteutettiin vesien ohjaus vesikouruihin.

Lisätyö 21: Monitorointilaitteiden tarkastuksiin liittyvät liikennejärjestelyt
Urakoitsija toteutti liikennejärjestelyjä tilaajan tarkastustöihin.

Lisätyötarjouksessa 22 on kyse aiempiin lisätöihin liittyvien liikamaksujen hyvityksestä johtuen siitä, että ko. lisätöiden hintoihin on tullut muutoksia niiden laskutuksen jälkeen.

Lisätöiden 15 ja 21 tarve on tullut esiin vasta työmaan aikana.

Aikaisemmat päätökset:

Johtokunnan päätös 14.1.2021 (9 §):
Liikennelaitoksen johtokunta valitsi Sahaajankadun ja Siilitien metrosiltojen vahventamista koskevien rakennusurakoiden vastaavaksi toimittajaksi MPV-Infrarakenne Oy:n ja oikeutti liikenneliikelaitoksen (HKL) tekemään hankintasopimuksen valitun toimittajan kanssa. Johtokunta oikeutti HKL:n tekemään hankintaan liittyviä tilauksia enintään 2.967.914,40 eurolla (alv 0 %).
Johtokunnan päätös rakennusurakasta sisälsi lisätyövarauksen 269.810,40 euroa (alv 0 %).

Aiemmin tilatut lisätyöt:
Projektipäällikön valtuus: Lisätyöt 1, 3, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 18, 19, 20: 55.317,31 euroa (alv 0 %)
Toimitusjohtajan päätös § 109, 5.11.2021: Lisätyö 17, 11.124,00 euroa (alv 0 %)

Tämän hankintapäätöksen jälkeen kohteen lisätöitä on tilattu yhteensä enintään 70.309,08 eurolla (alv 0 %) ja johtokunnan päätöksen (9 §, 14.1.2021) mukaisesta lisätyövaltuutuksesta on jäljellä 199.501,32 euroa (alv 0 %).

Detta beslut publicerades 25.11.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Eero Valkama, projektipäällikkö, puhelin: 09 31021914

eero.valkama@hel.fi

Elina Laisi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 31038195

elina.laisi@hel.fi

Beslutsfattare

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies