Vuokrahyvitys, toimisto, Malmin entinen lentokenttä terminaalirakennus, Bomber Oy

HEL 2021-001605
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 30
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vuokrahyvitys, Malmin entinen lentokenttä, terminaali, Bomber Oy

Tiimipäällikkö

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti myöntää vuokrahyvityksen Bomber Oy:lle 22.10.2020─22.1.2021 väliseltä ajalta. Hyvitys on suuruudeltaan 704,26 euroa + arvonlisävero 24 % ja se huomioidaan seuraavissa mahdollisissa maksuun tulevissa vuokrissa.

Vuokralainen on tietoinen siitä, ettei voi hakea uudelleen hyvitystä samasta syystä.

Päätöksen perustelut

Bomber Oy on ollut kaupungin vuokralaisena 5.6.2017 lukien Malmin entisen lentokentän terminaalirakennuksen toisessa kerroksessa huoneessa 206. Tilan kuukausivuokra on 457,80 + arvonlisävero 24 %.

Myymälä- ja toimistokäytössä olevassa tilassa on ollut ilmastointiin liittyviä ongelmia 22.10.2020─22.1.2021 välisenä aikana ja työskentely tilassa on ollut vaikeaa. Vuokralaiselle on tarjottu korvaavia tiloja samasta rakennuksesta mutta yritys ei ole ollut toistaiseksi halukas harkitsemaan muuttoa.

Vuokralainen on pyytänyt vuokrahyvitystä aiheutuneesta haitasta.

Päätös tullut nähtäväksi 05.02.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Ritva Autio, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 31992

ritva.autio@hel.fi

Päättäjä

Susanne Leppänen
tiimipäällikkö