Määräraha, sosiaali- ja terveystoimiala, henkilöstökerhojen lisämääräraha 2021
Sosiaali- ja terveystoimialan lisämäärärahan jakaminen henkilökuntakerhoille virkistystoimintaan vuodelle 2021
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti 9 750 euron lisämäärärahan jakamisesta sosiaali- ja terveystoimialan henkilökuntakerhoille vuodelle 2021 liitteenä 1 olevan taulukon mukaisesti.
Lisämääräraha maksetaan Soten henkilöstökerhot -tililtä (990644) toimintansa lopettaneiden kerhojen palautuksista.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti 16.4.2021 § 57 jakaa sosiaali- ja terveystoimialan henkilökuntakerhoille vuodelle 2021 virkistysmäärärahoja yhteensä 57 352 euroa toimialan henkilöstötoimikunnassa 29.3.2021 hyväksymän ehdotuksen mukaisesti. Toimialan vuoden 2021 talousarvioon oli varattu henkilökuntakerhoille virkistysmäärärahoja 240 000 euroa. Jakamatta jäänyt määräraha 182 648 euroa tiliöitiin soten henkilöstökerhojen keräilytilille.
Toimialajohtajan päätöksessä todettiin, että avustusmäärärahaa voidaan jakaa poikkeuksellisesti kerhojen mahdollisten tarpeiden niin vaatiessa kesken vuoden 2021 toimintaohjeen kriteerien mukaisesti.
Lisähausta ilmoitettiin Henkilöstökerhojen Helmet-sivuilla ja pyydettiin toimittamaan vapaamuotoiset avustushakemukset 30.8.2021 mennessä työryhmän yhteiseen sähköpostiosoitteeseen. Hakemuksesta tuli selvitä, mihin tapahtumiin lisärahaa haetaan ja siihen tuli liittää viimeisin henkilöstökassan tiliote (tilin saldo). Hakemuksia saatiin yhteensä 10 kpl, yksi hylättiin.
Hallintosäännön 5 luvun 9 §:n 1 momentin mukaan sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja johtaa sosiaali- ja terveystoimialan toimintaa ja hallintoa.
Päätös tullut nähtäväksi 12.10.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Armi Vaden, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 15970