Vuokraus, vuokraoikeuden siirto, Mannerheimintie 13b, Markkinointi Ermak Oy, Vegaanimummo Oy

HEL 2022-002276
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 41
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vuokraus, vuokraoikeuden siirto, Mannerheimintie 13b, Markkinointi Ermak Oy, Vegaanimummo Oy

Tiimipäällikkö

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti siirtää Markkinointi Ermak Oy:ltä vuokraoikeuden osoitteessa Mannerheimintie 13b sijaitsevan 64 neliömetrin suuruisen kahvilarakennuksen, Vegaanimummo Oy 1.3.2022 lukien. Markkinointi Ermak Oy vuokrasopimus numero 222019840 päätetään 28.2.2022 ja Vegaanimummo Oy kanssa solmitaan uusi.

Tilan kuukausivuokra on 1 561,09 (24,39 euroa/m2) euroa + alv 24 %.

Uusi vuokrasopimus osapuolten välille syntyy vuokrasopimuksen allekirjoituksella ja sillä ehdolla, ettei tätä päätöstä oteta ylemmän toimielimen käsiteltäväksi kuntalain 51 §:ssä tarkoitetulla tavalla Muilta osin vuokrasopimus solmitaan noudattaen tilapalveluiden yritysvuokrauksen tavanomaisia liikehuoneiston vuokrasopimuksen mukaisia ehtoja.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupunki omistaa osoitteessa Mannerheimintie 13b, sijaitsevan 64 neliömetrin suuruisen toimistotilan. Se on ollut vuokrattuna Markkinointi Ermak Oy:lle 15.9.2015 lukien toistaiseksi. Vuokralainen ja Vegaanimummo Oy ovat anoneet vuokraoikeuden siirtoa 1.3.2022 lukien.

Vuokraoikeuden siirrolle ei ole tiedossa olevia esteitä.

Päätös tullut nähtäväksi 23.02.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Heidi Levänen, vuokraneuvottelija, puhelin: 09 31042102

heidi.levanen@hel.fi

Päättäjä

Antti Halm
tiimipäällikkö