Hankinta, lisätilaus 2022, ServiceNow
Hankinta, IT-palvelunhallintajärjestelmän käytön jatko
Päätös
Digitalisaatiojohtaja päätti hankkia IT-palvelunhallintajärjestelmän lisenssejä TietoEvry Oy:ltä liitteenä olevan tarjouksen mukaisesti siten, että kustannukset saavat olla enintään 70 000 euroa.
Kustannusten arvonlisäveroton osuus maksetaan talousarvion kohdalta 1 40 01, Kaupunginkanslia, projektilta Digitaalinen perusta (projektinumero 181200301106).
Päätöksen perustelut
Hankinta liittyy keskeisesti Helsingin kaupungin digitaalisen perustan uudistamishankkeeseen. Kaupungin strategiana on olla parhaiten digitalisaatiota hyödyntävä kaupunki ja digitaalisen perustan uudistaminen on yksi Helsingin digitalisaatio-ohjelman tärkeimmistä kehityskokonaisuuksista. Hankkeen yhtenä tavoitteena on siirtää vuoden 2021 alusta lähtien it-tukipalvelujen ja päätelaitteiden elinkaaripalvelujen tuottaminen kaupunkitasoiseksi toiminnaksi. It-palvelunhallintajärjestelmän käyttö palvelee tätä tavoitetta.
Hankinta perustuu puitesopimukseen Nro 2004 0219 (Puitesopimus Helsingin kaupungin HEL-keskuspalveluista).
Palvelunhallintajärjestelmä kilpailutetaan vuoden 2022 loppuun mennessä. Nykyisen järjestelmän käyttöä jatketaan uuteen hankintapäätökseen saakka.
Päätös tullut nähtäväksi 16.06.2022
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Esa Härkönen, Palvelupäällikkö, puhelin: 050-5591721