Aukioloajat, vammaistyön toimipisteet, tilapäiset sulkemiset kesällä 2023
Vammaistyön toimipisteiden rajoitettu toiminta kesällä 2023
Päätös
Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että vammaisten työ- ja päivätoiminnan alla mainitut toimipisteet pidetään kesällä 2023 tilapäisesti suljettuna ajalla 3.7.–30.7.2023:
Cäpsän toimipiste
Haavikon valmennuspiste
Töölön toimipiste
Vallilan toimipiste
Vammaistyön Virtuaaliset palvelut
Treklangens Servicepunkt
Octavens Verksamhetscenter
Toimintakeskus Kalasatama
Toimintakeskus Landbo
Toimintakeskus Pasila
Toimintakeskus Polku
Toimintakeskus Sofianlehto
Toimintakeskus Tanhua
Tarvittaessa asiakkaille järjestetään toimintaa toimintakeskus Kalasataman toimitiloissa.
Lisäksi perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että Kehitysvammapoliklinikka osoitteessa Sofianlehdonkatu 8, A-rakennus, pidetään suljettuna ajalla 3.7.-30.7.2023. Tarvittaessa asiakkaat ohjataan peruspalveluihin.
Samalla perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja kehotti informoimaan kuntalaisia aukioloaikojen muutoksista hyvissä ajoin ennen sulkuja.
Päätöksen perustelut
Toimipisteiden tilapäisen sulkemisen syynä on kesäloma-ajasta johtuva vähentynyt palvelutarve ja henkilöstön vuosilomat.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 2 kohdan mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää hoitopaikkojen tilapäisistä muutoksista ja toimintayksiköiden aukioloajoista.
Päätös tullut nähtäväksi 21.03.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Pauliina Vähäpesola, vammaisten työ- ja päivätoiminnan päällikkö, puhelin: 09 310 43155
Susanna Wolkoff, kehitysvammapoliklinikan päällikkö, puhelin: 09 310 21537