Vuokraus, väistötila, Malmin palloiluhalli, Siemenkuja 3, Helsingin Nuorten Miesten Kristillisen Yhdistys ry / kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Vuokraus, väistötila, Malmin palloiluhalli, Siemenkuja 3, Helsingin Nuorten Miesten Kristillisen Yhdistys ry / kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Päätös
Yksikön päällikkö päätti osoitteessa Siemenkuja 3 sijaitsevan (kohdenumero 7014), huoneistoalaltaan (htm2) 707 m² suuruisen, liikuntatilan vuokrauksesta Helsingin Nuorten Miesten Kristillisen Yhdistys Ry:ltä. Tila tullaan edelleen vuokraamaan kasvatuksen ja koulutuksen toimialan Malmin peruskoulun sekä Pihlajiston ala-asteen väistötilaksi määräaikaisesti ajalle 11.8.2023 – 31.12.2027. Tilojen käyttö jakautuu seuraavasti:
Malmin peruskoulun väistötilakäyttöön, huoneistoalaltaan (htm2) 375 m² liikuntakenttä (MPH 1) sekä varasto 10 m2 määräaikaisesti ajalle 1.1.2024 – 31.12.2027. Pihlajiston ala-asteen väistötilakäyttöön, huoneistoalaltaan (htm2) 322 m2 liikuntakenttä (MPH 2) määräaikaisesti ajalle 11.8.2023 – 31.12.2025.
Kohteen arvonlisäveroton tilavuokra on kaupunkiympäristön toimialalle keskiarvoltaan 4 840 euroa/m²/kk. Arvonlisäveroton tilavuokra koko vuokrakaudelta (5 v) on yhteensä 370 000 euroa. Tilavuokraa korotetaan elinkustannusindeksin mukaisesti vuosittain.
Vuokrauksessa noudatetaan omistajan ja kaupunkiympäristön toimialan vuokrasopimusta liitteineen.
Päätöksen perustelut
Malmin peruskoulussa toteutetaan peruskorjaushankkeita, jotka edellyttävät väistötiloja. Samoin Pihlajiston ala-asteen perusparannushankkeen eteneminen edellyttää lisää väistötiloja.
Malmin peruskoulun peruskorjaushankkeiden väistötilat ratkaistaan paviljonkiratkaisulla Kotinummenpuistoon, jonne ei rakenneta väliaikaisia liikuntatiloja, koska liikuntatilat saadaan vuokrattua Malmin palloiluhallilta. Samalla vuokrataan Pihlajiston ala-asteelle perusparannuskorjauksen ajalle liikuntatilat. Pihlajiston ala-asteelle järjestetään bussikuljetus liikuntatiloihin.
Liikuntatilat on vuokrattu yhteistyössä kasvatuksen ja koulutuksen toimialan kanssa.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto on 14.1.2021, 10 § siirtänyt hallintosäännön 16 luvun 3 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaista toimivaltaansa liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta kaupunginhallituksen vahvistamissa rajoissa kaupunkiympäristön toimialan rakennukset ja yleiset alueet -palvelukokonaisuuden tilat-palvelun asiakkuusyksikön 1 päällikölle siten, että asiakkuusyksikön 1 päällikkö päättää vastuualueensa liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta, kun liikehuoneisto vuokrataan enintään 10 vuoden määräajaksi sopimuksen ennakoidun kokonaisarvon ollessa enintään 3 000 000 euroa tai kun liikehuoneisto vuokrataan toistaiseksi enintään kahdentoista kuukauden irtisanomisajoin.
Kaupunkiympäristön toimialan toimintasäännön mukaan asiakkuusyksikkö 1 vastaa tilojen järjestämisestä kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle asiakkaan tarpeen ja sovittujen käytäntöjen mukaisesti.
Koska ulosmaksettava tilavuokra vuokrakauden (5 v) ajalta alittaa 0,5 M €, ei sisäänvuokrauksesta tarvita erillistä vuokrahankepäätöstä.
Päätös tullut nähtäväksi 12.05.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Sanna Rautajärvi, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32554