Tutkimuslupa, Rekrytoinnin hyvät käytännöt seniorikeskuksissa
Tutkimuslupa tutkimukseen ”Rekrytoinnin hyvät käytännöt seniorikeskuksissa”
Päätös
Seniorikeskusten johtaja myönsi tutkimusluvan ********** tutkimukselle ”Rekrytoinnin hyvät käytännöt seniorikeskuksissa” (yamk). Yhteyshenkilö on palvelupäällikkö ********** Tutkimuslupa on voimassa 31.12.2024 saakka.
Tutkimuslupaan sovelletaan seuraavia ehtoja:
Tutkimusraportista ei saa olla tunnistettavissa tutkimukseen osallistuneita henkilöitä.
Tutkimuksesta ei tule koitua kustannuksia sosiaali-, terveys- ja pelastustoimelle.
Tutkija sitoutuu noudattamaan EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen, tietosuojalain 1050/2018 sekä muun voimassa olevan lainsäädännön tutkijalle asettamia vaatimuksia.
Tutkija saapuu pyydettäessä maksutta esittelemään tutkimuksen tuloksia Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimeen.
Sähköinen tutkimusraportti tai sen osoite toimitetaan sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan käyttöön osoitteella: tutkimusluvat.sote@hel.fi. Valmiit tutkimukset ovat henkilökunnan käytettävissä sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen intrasivuilla.
Päätöksen perustelut
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, minkälaisia hyviä rekrytointikäytäntöjä seniorikeskuksissa on käytössä ja millä keinoilla rekrytoinnissa onnistutaan. Opinnäytetyön tavoitteena on onnistuneita rekrytointikäytäntöjä tunnistamalla tuottaa osastonhoitajien rekrytointityön avuksi rekrytointiohje tai -malli.
Tutkimuskysymykset ovat:
Minkälaisia hyviä rekrytointikäytäntöjä seniorikeskuksista löytyy?
Minkälaisilla keinoilla henkilöstön rekrytoinnissa onnistutaan seniorikeskuksissa?
Mitkä asiat vaikuttavat rekrytoinnissa onnistumiseen?
Tutkimuksen kohderyhmänä ovat seniorikeskusten osastonhoitajat. Tutkimusaineisto kerätään teemahaastatteluilla. Yksilöhaastatteluihin valitaan 5–8 osastonhoitajaa, jotka kokevat onnistuneensa rekrytoinnissa. Osallistujat rekrytoidaan yhteyshenkilön kontaktoimien seniorikeskusten johtajien kautta.
Osallistuminen on vapaaehtoista ja osallistujilta kerätään kirjalliset suostumukset. Osallistujia informoidaan heidän oikeuksistaan sekä henkilötietojen käsittelystä.
Haastattelut nauhoitetaan litterointia varten. Aineisto analysoidaan laadullisen sisällönanalyysin keinoin.
Tutkimusaineistoa käsitellään ja säilytetään tietoturvallisesti tutkimussuunnitelman liitteenä olevan tietosuojaselosteen mukaisesti ja hävitetään kokonaisuudessaan tutkimuksen päätyttyä. Tulokset kirjataan siten, ettei osallistujia voida tunnistaa ja loppuraportissa ei mainita organisaation nimeä eikä yksiköitä.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan päätöksen 30.11.2023 § 249 mukaan tutkimusluvan myöntämisestä tai hylkäämisestä päättää seniorikeskusten johtaja palveluansa koskevissa tutkimusluvissa.
Päätös tullut nähtäväksi 05.02.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Minttu Markkanen, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 40196