Koululaisten iltapäivätoiminnan avustukset lukuvuodelle 2018-2019

HEL 2018-001455
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 206
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Agape-Keskus ry:lle maksettavan perusopetuslain mukaisen koululaisten iltapäivätoiminnan avustuksen oikaiseminen lukuvuodelle 2018 – 2019

Hallintojohtaja

Päätös

Hallintojohtaja päätti tarkistaa 29.5.2018 (§ 127) tehtyä päätöstä siten, että Agape-Keskus ry:n perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustus 20.9.2018 oppilastilanteen mukaisesti lukuvuodelle 2018 - 2019 on 14.800 euroa. Summa sisältää myös erityisen tuen lisäohjaajaresurssin.

Agape-Keskus ry:lle on elokuussa 2018 maksettu 3.700 euroa.

Samalla hallintojohtaja päätti, että Agape-Keskus ry:lle maksetaan jäljellä oleva 11.100 euron iltapäivätoiminnan avustus lukuvuoden 2018 - 2019 jäljellä olevissa avustuserissä seuraavasti:

Lokakuu 2018: 7.450 euroa

Tammikuu 2019: 1.825 euroa

Maaliskuu 2019: 1.825 euroa

Päätöksen perustelut

Avustusperiaatteiden mukaisesti järjestökohtainen avustussumma tarkistetaan 20.9.2018 oppilastilanteen mukaisesti. Oppilasmäärän ei tullut muutosta.

Kevään päätöksen yhteydessä Agape-Keskus ry:lle on myönnetty syksylle 2018 yhden lisäohjaajan palkka ja sivukulut erityisen tuen lisäresurssina, yhteensä 7.500 euroa. Elokuun maksuerässä tästä on maksettu 1.875 euroa, lokakuun maksuerässä huomioidaan avustuksen loppuosa 5.625 euroa. Kevään 2019 osuuden järjestö voi hakea harkinnanvaraisella lisäavustushakemuksella alkuvuodesta 2019.

Kasvatus- ja koulutuslautakunta on päättänyt 8.5.2018 (§ 90) perusopetuslain mukaisen koululaisten iltapäivätoiminnan avustuksista lukuvuodelle 2018 - 2019. Lisäksi kasvatus- ja koulutuslautakunta on päättänyt 17.4.2018 (§ 68) oikeuttaa hallintojohtajan tekemään avustuksia koskevat järjestökohtaiset maksatuspäätökset, harkinnanvaraiset lisäavustuspäätökset sekä päättämään tarvittaessa ennakkoavustusten myöntämisestä.

Agape-Keskus ry on toimittanut kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle kaikki tarvittavat avustushakemuksen liitteet.

Päätös tullut nähtäväksi 02.10.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Hanna Keränen, taloussihteeri, puhelin: 09 310 86338

hanna.keranen@hel.fi

Leena Palve-Kaunisto, palveluvastaava, puhelin: 09 310 86809

leena.palve@hel.fi

Päättäjä

Kati Takanen
hallintojohtaja