Hankinta, raitiotieurakka, Atlantinkatu välillä Välimerenkatu-Madeiranaukio

HEL 2019-006530
Asialla on uudempia käsittelyjä
6. / 188 §

Atlantinkadun raitiotieurakan lisä- ja muutostyöt

Liikenneliikelaitoksen johtokunta

Päätös

Liikenneliikelaitoksen johtokunta päätti oikeuttaa liikenneliikelaitoksen (HKL) tilaamaan Atlantinkadun raitiotieurakkaan liittyviä lisä- ja muutostöitä Stara kaupunkitekniikan rakentaminen RA1:ltä yhteensä enintään 60.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Sulje

HKL on tilannut Atlantinkadun raitiotien rakentamisen katu- ja kunnallistekniset rakennustyöt Stara, kaupunkitekniikan rakentamiselta RA1.

Atlantinkadun raitiotieurakan aikana vuosina 2019-2020 on havaittu tarve teettää vanhojen reunakivilinjojen ja 2 kpl uusien yhteiskäyttöpylväsperustuksen rakentaminen.

Kustannusarvio näistä lisätöistä on 15.000,00 euroa. Tämän lisäksi hankkeen projektipäällikkö voi tarvittaessa sopia urakka-aikana tarpeelliseksi havaittuja töitä enimmillään 45.000,00 euron arvosta.

Aikaisemmat päätökset:

Hankintapäätös: Liikenneliikelaitoksen johtokunta oikeutti päätöksellään 112 §, 13.6.2019 HKL:n tilaamaan Atlantinkadun raitiotien rakentamisen katu- ja kunnallistekniset rakennustyöt Stara, kaupunkitekniikan rakentamiselta RA1 tarjouksen mukaisesti yhteensä enintään 1.532.823,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Hankepäätös: Kaupunginhallitus hyväksyi päätöksellään 23 §, 3.6.2019 hyväksyä Atlantinkatu ja Länsiterminaali -raitioradan ja ratasähkötöiden hankesuunnitelmat siten, että hankkeiden kokonaishinta on yhteensä 9,82 milj. euroa (alv 0 %).

Hankinta toteutetaan kaupungin sisäisenä hankintana. Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 1.592.823,00 euroa (alv 0 %).

Sulje

Liikenneliikelaitoksen johtokunta 13.06.2019 § 112

Päätös

Liikenneliikelaitoksen johtokunta päätti oikeuttaa liikenneliikelaitoksen (HKL) tilaamaan suorahankintana Atlantinkadun raitiotien rakentamisen katu- ja kunnallistekniset rakennustyöt Stara, kaupunkitekniikan rakentamiselta RA1 tarjouksen mukaisesti yhteensä enintään 1.532.823,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Esittelijä
yksikön johtaja
Artturi Lähdetie
Lisätiedot

Otto Kyrklund, projektipäällikkö, puhelin: 310 35332

otto.kyrklund@hel.fi

Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 310 34879

eeva.lindroos@hel.fi
Sulje

Päätös tullut nähtäväksi 11.12.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Esittelijä

yksikön johtaja
Antti Nousiainen

Lisätietojen antaja

Otto Kyrklund, projektipäällikkö, puhelin: 040 6565024

otto.kyrklund@hel.fi

Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 34879

eeva.lindroos@hel.fi