Virkasuhteen täyttäminen, talous- ja suunnittelupalvelut, asiakasmaksuyksikkö, asiakasmaksupäällikön virka, työavain 7-1569-19

HEL 2019-010393
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 25
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Sosiaali- ja terveystoimialan asiakasmaksupäällikön viran täyttäminen, talous- ja suunnittelupalvelut / asiakasmaksut -yksikkö, työavain 7-1569-19

Hallintojohtaja

Päätös

Hallintojohtaja päätti koulutuksen, kokemuksen, henkilöarvion ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella valita restonomi YAMK ********** asiakasmaksupäällikön virkaan (vakanssinumero 035804, talous- ja suunnittelupalvelut, asiakasmaksut -yksikkö) 30.10.2019 lukien 4150,00 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Asiakasmaksupäällikön virka tuli avoimeksi 30.6.2019.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 30.8.2019 § 119 mukaan asiakasmaksupäällikön virkaan ottaa hallintojohtaja.

Asiakasmaksupäällikön tehtävänä on johtaa yksikkönsä toimintaa ja vastata siitä, että tavoitteet saavutetaan. Yksikön päällikkö toimii esimiehenä yksikön alayksiköiden esimiehille ja kehittämissuunnittelijalle.

Asiakasmaksupäällikön viran kelpoisuusvaatimuksena on ylempi korkeakoulututkinto. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen ja ruotsin kielen tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää lisäksi kokemusta johtamisesta ja asiakasmaksulain tuntemusta, kykyä kehittää prosesseja ja tunnistaa digitalisaation tuomat mahdollisuudet, hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, paineensieto- ja organisointikykyä sekä sujuvaa kirjallista ja suullista esitystaitoa. Eduksi luettiin sosiaali- ja terveysalan palvelujen tunteminen ja monipuolinen talousosaaminen.

Asiakasmaksupäällikön virka (035804) on ollut julkisesti haettavana 9.8.–6.9.2019 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa. Kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun lisäksi ilmoitus on ollut näkyvillä TE-palvelujen sivuilla ja LinkedIn -sivustolla.

Määräajassa hakemuksen jätti 25 hakijaa. Vaadittu kelpoisuus oli 23 hakijalla. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asiakirjan liitteenä 1.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin viisi hakijaa, joista yksi perui haastattelun. Haastateltavina 16.-19.9.2019 olivat ********** **********

Haastattelijoina olivat talous- ja suunnittelupalvelujen päällikkö ********** talouspäällikkö ********** ja rekrytointikonsultti ********** Näistä viidestä haastatellusta kaksi kutsuttiin hallintojohtajan haastatteluun 20.9.2019, ja heidät ohjattiin henkilöarvioon, jonka suoritti Psycon Oy.

********** on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri, jonka tutkinnon hän on suorittanut vuonna 1994. Lisäksi hänellä on merkonomin tutkinto vuodelta 1989. Tällä hetkellä hän suorittaa terveys- ja sosiaalialan ylempää ammattikorkeakoulututkintoa. ********** Hänellä on hyvä kirjallinen ja suullinen esitystaito, hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot ja hänen asiakasmaksulain tuntemuksensa on hyvä. Hänen johtamiskokemuksensa ja prosessien kehittämiskokemuksensa on vähäisempää kuin muilla haastatelluilla.

********** on koulutukseltaan restonomi YAMK, jonka tutkinnon hän on suorittanut vuonna 2014. Lisäksi hänellä on restonomi AMK -tutkinto vuodelta 2007 ja fysioterapeutin tutkinto vuodelta 1995 sekä johtamisen erikoisammattitutkinto vuodelta 2010. ********** Hänellä on pitkäaikainen ja laaja-alainen johtamiskokemus, näyttöä prosessien kehittämisestä, hyvä kirjallinen ja suullinen esitystaito, hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot ja tehtävän edellyttämä riittävä asiakasmaksulain tuntemus. Hakija ohjattiin henkilöarvioon.

********** on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri, jonka tutkinnon hän on suorittanut 1994. Lisäksi hänellä on asetuksen 804/92 edellyttämät sosiaalityön opinnot vuodelta 1997. ********** Hänellä on pitkä kokemus johtamistehtävistä, hyvä kirjallinen ja suullinen esitystaito, hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot ja asiakasmaksulain tuntemusta. Lisäksi hänellä on sosiaali- ja terveysalan palvelujen tuntemusta. Hakija ohjattiin henkilöarvioon.

********** on koulutukseltaan kulttuurituottaja YAMK, jonka tutkinnon hän on suorittanut vuonna 2012. Hänellä on medianomi AMK -tutkinto vuodelta 2007 ja parhaillaan hän suorittaa restonomi YAMK -tutkintoa. ********** Hänellä on johtamiskokemusta ja hyvä kirjallinen ja suullinen esitystaito sekä hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot. Hänen asiakasmaksulain tuntemuksensa on vähäisempää kuin muilla haastatelluilla.

Koulutuksen, kokemuksen, henkilöarvion sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti parhaat edellytykset asiakasmaksupäällikön viran tehtävien hoitamiseen erityisesti monipuolisen johtamiskokemuksensa ja prosessien kehittämisen ansiosta. Hänellä on haastatelluista monipuolisin johtamiskokemus ja näyttöä prosessien kehittämisestä.

Päätös tullut nähtäväksi 24.10.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Sampo Pajari, talous- ja suunnittelupäällikkö, puhelin: 09 310 42246

sampo.pajari@hel.fi

Päättäjä

Tiina Mäki
hallintojohtaja

Liitteet (pdf)

1. Hakijalistaus

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.