Sopimusmuutos, toiminnanohjausjärjestelmän irtisanominen, kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmä

HEL 2020-011296
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 58
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

PegasosMukana kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmän sopimuksen irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa liitteenä olevat Pegasos Mukana –nimistä kotihoidon työajanseuranta- ja toiminnanohjausjärjestelmää koskevat sopimukset päättymään 15.5.2021.

Päätöksen perustelut

Terveyslautakunta on päättänyt 14.12.2010 § 347 hankkia kotihoidon työajanseuranta- ja toiminnanohjausjärjestelmäksi Pegasos Mukana -nimisen järjestelmän ja oikeuttanut tietohallintopäällikön allekirjoittamaan päätöksen perusteella tehtävät sopimukset. Sopimukset on solmittu päätöksen mukaisesti toistaiseksi voimassaoleviksi ja niissä on 6 kuukauden irtisanomisaika.

Apotti-tietojärjestelmän käyttöönoton myötä kotihoito siirtyy käyttämään toiminnanohjausjärjestelmänä Apottia ja asiakkaiden luona tehtäviin kirjauksiin sen mobiilisovellusta Roveria. Täten PegasosMukanan käyttötarve päättyy.

Sopimukset irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 15.5.2021.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimuksen irtisanomisesta perustuu Helsingin terveyslautakunnan hankintapäätökseen 14.12.2010 § 34.

Päätös tullut nähtäväksi 06.11.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Kirsiliina Leinonen, tietohallintolääkäri, puhelin: 09 310 75489

kirsiliina.leinonen@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Liitteet (pdf)

1. CGI Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmä 26598
2. CGI Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmä 26598 Muutossopimus 10163116

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.