Hankinta, laiturikatoksen ja metrolaiturin perusparannusta koskevien urakoiden lisätyöt, Mellunmäen metroasema
Mellunmäen metroaseman laiturikatoksen ja metrolaiturin perusparannusta koskevien urakoiden lisätöiden tilaaminen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata Mellunmäen metroaseman laiturikatoksen ja metrolaiturin perusparannusta koskevan
- rakennusurakan aikaiset lisä- ja muutostyöt Oy Rakennuspartiolta
tarjouksien nro 4, 8A ja 11-13 mukaisesti yhteensä enintään
78.451,55 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
- sähköurakan aikaiset lisä- ja muutostyöt Are Oy:ltä tarjouksen nro 16
mukaisesti yhteensä enintään 6.726,62 euron arvonlisäverottomaan
kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Lisätöiden tilaaminen perustuu HKL:n ja Rakennuspartio Oy:n väliseen sopimukseen Mellunmäen metroaseman laiturikatoksen ja metrolaiturin peruskorjauksen rakennusurakasta ja HKL:n ja Are Oy:n väliseen sopimukseen em. peruskorjauksen sähköurakasta.
Nyt päätettävänä ovat alla listatut lisätyöt:
- nro 4: Yötyövuorojen lyhentyminen 41.034,56 euroa
- nro 8A: Viemärituuletus ja IV-kanavan kannakointi 5.513,73 euroa
- nro 11: Reuna-alueen lämmityskaapelin alueen tasaus 29.962,73
euroa
- nro 12: Hyväksytään hyvitys tasoituksen pois jäämisestä -618,00
euroa
- nro 13: Länsipään aulan maalaustyöt 2.558,53 euroa
- nro 16: Työmaalla tehdyt selvitykset 6.726,62 euroa
Urakan toteutuksen aikana on ilmennyt seikkoja, joiden takia suunnitelmia on täytynyt tarkentaa tai muuttaa sekä töitä, joiden toteutus lisätyönä tässä urakassa on kustannustehokkaampaa kuin töiden teettäminen erikseen toisella tekijällä.
Aikaisemmat päätökset:
Liikenneliikelaitoksen johtokunta valitsi 3.12.2021, § 186, Mellunmäen metroaseman laiturikatoksen ja metrolaiturin perusparannuksen rakennusurakan toimittajaksi Oy Rakennuspartion ja sähköurakan toimittajaksi Are Oy:n.
Johtokunta oikeutti liikenneliikelaitoksen (HKL) tekemään hankintasopimukset valittujen toimittajien kanssa sekä tekemään hankintaan liittyviä tilauksia enintään 3.394.800,00 eurolla (alv 0%).
Tähän kokonaissummaan sisältyy lisätyövaraus 442.800,00 euroa (alv 0 %).
Liikenneliikelaitoksen johtokunnan lisä- ja muutostyövaltuutusta on käytetty lisä- ja muutostöihin seuraavasti:
Projektipäällikön valtuuksin rakennusurakan lisätyöt nro 1-2, 3A, 5-7 ja 9-10, yhteensä 32.334,62 euroa (alv. 0%).
Projektipäällikön valtuuksin sähköurakan lisätyöt nro 1.1, 2.1, 3.1, 4-5, 8 ja 12, yhteensä 25.088,08 euroa (alv. 0%).
Toimitusjohtajan päätöksellä 112 § 12.11.2021 sähköurakan lisätyöt nro 6.1, 7, 9-11 sekä 13-15 yhteensä 29.095,00 euroa (alv. 0%).
Tämän päätöksen jälkeen kohteen lisä- ja muutostyöt ovat yhteensä 171.695,87 euroa ilman arvonlisäveroa. Lisätilausvaltuutusta on jäljellä johtokunnan päätöksen 3.12.2020, 186 § mukaisesti 271.104,13 euroa (alv 0%).
Detta beslut publicerades 08.12.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Leena Mätäsniemi, tiimipäällikkö, puhelin: 09 310 20459
Elina Laisi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 38195