Hankinta, kiinteistöjen ulkopuhtaanapito- ja talvikunnossapitopalvelut

HEL 2017-006581
Ärendet har nyare handläggningar
§ 60

Kiinteistöjen ulkopuhtaanapito- ja talvikunnossapitopalvelujen hankinta optiokaudelle

Verkställande direktör

Päätös

Vs. toimitusjohtaja päätti käyttää HKL:n ja Stara Kaupunkitekniikan ylläpidon välisen sopimuksen optiokauden (1.7.2018 – 30.6.2019) ja tilata suorahankintana kiinteistöjen ulkopuhtaanapito- ja talvikunnossapitopalvelut 1.142.009,96 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Lisäksi vs. toimitusjohtaja päätti tarvittaessa tilata sopimushintaan kuulumattomia erillisveloitettavia töitä, kuten lumenpoisajoa yhteensä enintään 171.300,00 eurolla (alv 0 %) eli 15 % sopimushinnasta.

Päätöksen perustelut

Hankintaan sisältyvät hoitoalueet ovat metroasemien, terminaalien, liityntäpysäköintien alueita sekä raitioliikenteen pysäkkialueita. Hoitoalueet rajautuvat kaupunkiympäristötoimialan rakennuttamispalveluiden hoitovastuualueisiin, joiden ylläpidosta on tähän saakka vastannut Stara Kaupunkitekniikan ylläpito. HKL selvittää kauden 2018 – 2019 aikana palvelun laajuuden ja tarpeen ja tulee kilpailuttamaan ulkopuhtaanapidon ja talvikunnossapitopalvelut kevään 2019 aikana.

Hoitopalveluiden hankinta Stara Kaupunkitekniikan ylläpidolta optiokaudelle on näiltä osin kokonaistaloudellisesti edullisin ratkaisu.

Tilaus perustuu liikenneliikelaitoksen johtokunnan päätökseen 13.6.2017 (15 §), jossa johtokunta päätti oikeuttaa HKL:n jatkamaan sopimusta enintään yhden (1) optiovuoden ajan sopimuksen mukaisin hinnoin (arvioitu hinta 1.142.009,96 euroa/vuosi tasossa 6/2017) ja ehdoin.

Lisäksi johtokunta päätti oikeuttaa HKL:n tekemään vuosittain tarvittaessa enintään 171.300,00 eurolla (alv 0 %) sopimushintaan kuulumattomia erillisveloitettavia töitä.

Aikaisemmat päätökset:

Johtokunnan päätös 15 §, 13.6.2018: 1.313.309,96 euroa

Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat enintään 2.626.619,92 euroa (alv 0 %) varsinaiselta sopimuskaudelta ja optiokaudelta.

Hankinta toteutetaan kaupungin sisäisenä hankintana.

Detta beslut publicerades 13.07.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Jari Lukkarinen, tekninen asiantuntija, puhelin: 09 310 70446

jari.lukkarinen@hel.fi

Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 34981

eeva.lindroos@hel.fi

Beslutsfattare

Artturi Lähdetie
vs. toimitusjohtaja
Rain Mutka
hallintopäällikkö