Yhteishankintoina toteutettavat hankinnat sekä toimialojen ja liikelaitosten toimiminen yhteishankintayksikkönä, toimivallan siirto 2017-2020

HEL 2017-007042
Ärendet har nyare handläggningar
§ 157

Yhteishankintoina toteutettavat hankinnat sekä toimialojen ja laitosten toimiminen yhteishankintayksikköinä

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti, että liitteen 1 mukaiset hankinnat toteutetaan yhteishankintoina kaupunginkansliassa 19.6.2018 lukien. Samalla kansliapäällikkö päätti, että liitteessä 2 esitetyt hankinnat toteutetaan yksittäisinä yhteishankintoina sosiaali- ja terveystoimialalla.

Lisäksi kansliapäällikkö päätti kumota samasta asiasta 12.12.2017 tekemänsä päätöksen (§ 173).

Päätöksen perustelut

Kaupunginvaltuuston 16.11.2016 (§ 291) hyväksymän ja 1.6.2017 voimaan tulleen hallintosäännön mukaisesti kansliapäällikkö päättää mitkä hankinnat kaupungissa toteutetaan yhteishankintoina. Lisäksi kansliapäällikkö päättää tarvittaessa toimialojen ja liikelaitosten toimimisesta yhteishankintayksikkönä yksittäisissä hankinnoissa (12 luku 1 § 1 momentti 15 ja 16 kohdat).

Liitettä 1 on päivitetty siten, että listaukseen on lisätty seuraavat hankinnat: henkilöstön taksiliikennepalvelut; johdon konsultointipalvelut; palvelupyyntöjen tiketöintijärjestelmä

Liitteessä 2 esitettyihin sosiaali- ja terveystoimialan vastuulla oleviin yhteishankittaviin tuoteryhmiin ei ole tehty muutoksia.

Detta beslut publicerades 14.06.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Noora Fils, hankintapäällikkö, puhelin: +358931031759

noora.fils@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Tuula Saxholm
rahoitusjohtaja