Henkilöstöruokailun subventoiminen

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2018-002293
Ärendet har nyare handläggningar
§ 32

Henkilöstöruokailun subventoiminen

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti lounasedun subventiot Palmia Oy:n järjestämässä henkilöstöruokailussa 1.1.-31.12.2019 seuraavasti:

Alemman subvention lounas
2,71 euroa/ateria

Korkeamman subvention lounas
3,48 euroa/ateria

Summat sisältävät arvonlisäveron 14%.

Päätöksen perustelut

Työnantaja on järjestänyt henkilöstölle mahdollisuuden syödä kohtuuhintainen ja ravitseva ateria. Helsingin kaupungin henkilöstökortin esittämällä kaupungin työntekijä saa lounaan Palmian ravintoloissa henkilökuntahintaan. Henkilöstöltä perittävän aterian hinta 6,60 euroa on kuitenkin ravintoedun verotusarvon mukainen.

Palmia tuottaa sopimuksiin perustuvia ruokailupalveluja kaupungin henkilöstölle tällä hetkellä yhteensä 24:ssä eri ravintolassa.

Subventoitavia lounaita on myyty noin 581 107 ateriaa ajalla 1.1.-20.12.2018, joista arviolta 8% oli alemman subvention lounaita.

Vuonna 2018 subventiot vastaavasti olivat 2,63 euroa ja 3,38 euroa sisältäen arvonlisäveron 14%.

Henkilöstöjohtaja vahvisti 18.12.2018 vuonna 2019 aterioista perittävät hinnat, jolloin henkilökunnalta ateriasta perittävä hinta nousi verotusarvon muutoksia noudattaen 0,10 euroa.

Henkilökunnalta ateriasta perittävän hinnan sekä työnantajan maksaman subvention yhteenlasketun kokonaishinnan ero vuosille 2018 ja 2019 olisi noin 2%.

Ravitsemusalan palvelujen tuottajahintaindeksin arvio vuoden 2019 vuosimuutokselle on 2%, joten työnantajan maksaman subvention tarkistaminen on perusteltua.

Detta beslut publicerades 15.02.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Mikko Rantala, työmarkkina-asiantuntija, puhelin: 09 310 29992

mikko.rantala@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Asta Enroos
va. henkilöstöjohtaja