Keskustakirjasto Oodin AV-laite- ja -järjestelmähankintaa koskevan päätöksen oikaiseminen
Keskustakirjasto Oodin AV-laite- ja -järjestelmähankinta
Päätös
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti valtuuttaa toimialajohtajan tekemään hankintapäätöksen keskustakirjasto Oodin AV-laiteurakasta asennuspalveluineen kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä toimijalta arvonlisäverottomaan kokonaishankintahintaan enintään 1 800 000 euroa.
Lisäksi kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti valtuuttaa toimialajohtajan allekirjoittamaan AV-laite- ja järjestelmähankintaan liittyvän sopimuksen.
Käsittely
Asian aikana kuultavana oli tietotekniikkasuunnittelija Urpo Nylander. Asiantuntija poistui kuulemisensa jälkeen kokouksesta.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Keskustakirjasto Oodiin hankitaan suunnitelmien mukaiset kiinteästi asennettavat laitteet ja järjestelmät AV-tekniikan tarvikehankintoineen paikoilleen asennettuna ja toimintakuntoon saatettuna.
Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton kokonaisarvo tarvikehankintoineen ja asennuspalveluineen on enintään 1 800 000 euroa. Sopimuskausi on kuusi (6) kuukautta. Sopimussuhde sopijapuolten välillä syntyy vasta erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.
Hankintamenettelynä käytetään avointa menettelyä. Kilpailutuksesta julkaistiin EU-kynnysarvon ylittävää hankintaa koskeva hankintailmoitus sekä tarjouspyyntö ”Keskustakirjaston sähköurakan alainen AV laiteurakka” sähköisessä ilmoituskanavassa HILMA:ssa 4.5.2018. Hankintailmoitusta korjattiin, ja korjausilmoitus julkaistiin HILMA:ssa 21.5.2018.
Tarjousten vertailussa kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytetään halvinta hintaa. Hinnaltaan halvimman tarjouksen vertailuperusteen käyttö perustuu siihen, että laatutekijät tulevat riittävästi huomioiduksi tarjoajille tarjouspyynnössä asetetuissa soveltuvuusvaatimuksissa.
Määräaika tarjousten jättämiselle päättyy 25.6.2018 klo 12:00.
Jotta keskustakirjasto voidaan avata luvatussa aikataulussa, täytyy AV-urakointi saada käyntiin viimeistään syyskuun alussa 2018. Tätä ennen toimittajaurakoitsijan on organisoiduttava, tehtävä työsuunnitelmansa ja tilauksensa sekä käytävä yhteistyöneuvottelut pääurakoitsijan kanssa. Hankintapäätös tulee näin ollen tehdä ennen lautakunnan seuraavaa, kokousta, minkä vuoksi esitetään toimialajohtajan valtuuttamista hankintapäätöksen tekemiseen. AV-suunnitelmia ja kilpailutuksen aloittamista ovat hidastaneet muun muassa alivuokralaisneuvottelut ja heidän tekniset ratkaisunsa.
Detta beslut publicerades 27.06.2018
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Föredragande
Mer information fås av
Anna-Maria Soininvaara, keskustakirjaston johtaja, puhelin: 09 310 85400
Niina Lammi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 20573