Hankinta, henkilökunnan o365-peruskoulutukset kouluilla syksyllä 2018

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2018-005725
Ärendet har nyare handläggningar
§ 141
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Hankinta, henkilökunnan o365-peruskoulutukset kouluilla syksyllä 2018

Förvaltningsdirektör

Päätös

Hallintojohtaja päätti, että koulujen ja oppilaitosten henkilökunnan täydennyskoulutuksena järjestettävät o365-peruskoulutukset syksyllä 2018 hankitaan Ami-säätiö AMiedulta (y-tunnus 0213612-0).

Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on 34 800 euroa.

Sopimus tulee voimaan molempien osapuolten allekirjoituksella.

Päätöksen perustelut

Hankinta perustuu kasvatuksen ja koulutuksen toimialan, koulujen ja oppilaitosten henkilökunnan täydennyskoulutuksena järjestettävien, o365 -peruskoulutuksien kevennettyyn kilpailutukseen.

Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava hankinta. Kilpailutuksen tarjousten viimeinen jättöaika oli 14.6.2018 klo 14.00. Määräaikaan mennessä tarjouksia saapui viisi (5) kappaletta: Ami-säätiö AMiedu, Digiope, Edita Publishing Oy, FC Sovelto Oyj ja Ilona IT Oy.

Kaikki tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä mainitut soveltuvuusvaatimukset.

Tarjousten vertailuperusteena oli halvin hinta/koulutus.

Tarjousten arvonlisäverottomat vertailuhinnat olivat:
- Ami-säätiö AMiedu 290 euroa/koulutus
- FC Sovelto Oyj 330 euroa/koulutus
- Digiope 395 euroa/koulutus
- Ilona IT Oy 670 euroa/koulutus
- Edita Publishing Oy 790 euroa/koulutus

Ami-säätiö AMiedun tarjous hyväksyttiin hinnaltaan edullisimpana.

Hankinnan kokonaisarvo on laskettu arvioidulla 120 koulutuksen hankintamäärällä. Tilaaja ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään. Koulutuksia tilataan koulujen ja oppilaitosten tarpeen mukaan, yksi (1) kullekin Helsingin kaupungin ylläpitämälle koululle ja oppilaitokselle.

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla on käytössä o365-pilvipalvelut. Kaikille kouluille ja oppilaitoksille tarjotaan henkilökunnan täydennyskoulutuksena kahden (2) tunnin (tai vaihtoehtoisesti kaksi (2) yhden (1) tunnin, jotka järjestetään noin (1) viikon välein) peruskoulutus pilvipalvelukokonaisuuteen.

Rehtori voi tilata koulutuksia elokuun ja syyskuun 2018 aikana. Tarvittaessa koulutuksia voidaan pitää vielä lokakuussa 2018.

Koulutuksessa keskitytään seuraavien sovellusten käyttöön: pilvipalvelusovellusten käytön perusteet, OneDrive ja Teams. Kouluttajien tulee tuntea o365:n opetus- ja opiskelukäyttöä. Yhteen koulutukseen osallistuu maksimissaan 30 osallistujaa.

Detta beslut publicerades 26.06.2018

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.

Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Satu Paljakka, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 21150

satu.paljakka@hel.fi

Liisa Lind, johtava konsultti, puhelin: 09 310 86213

liisa.lind@hel.fi

Beslutsfattare

Kati Takanen
hallintojohtaja