Kaupunkiympäristön toimialan palvelut ja luvat – palvelukokonaisuudenpysäköinninvalvonta ja pysäköintipalvelujen maksuseuraamuksetja oikaisuvaatimukset-yksikön päällikön viran täyttäminen

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2018-006773
Ärendet har nyare handläggningar
§ 9

Kaupunkiympäristön toimialan palvelut ja luvat – palvelukokonaisuudenpysäköinninvalvonta ja pysäköintipalvelujen maksuseuraamuksetja oikaisuvaatimukset-yksikön päällikön viran täyttäminen

Kundrelationsdirektör

Päätös

Kaupunkiympäristön toimialan asiakkuusjohtaja päätti valita pysäköinninvalvonta ja pysäköintipalvelujen maksuseuraamukset ja oikaisuvaatimukset-yksikön yksikön päällikön virkaan (35489) oikeustieteen maisteri Lauri Uskin 6.8.2018 alkaen 4 303,13 euron tehtäväkohtaisella kuukausipalkalla.

Lauri Uskin ei tarvitse esittää selvitystä terveydentilastaan, sillä hän on kaupungin vakinaisessa palveluksessa ja on aiemmin esittänyt ko. selvityksen.

Virkaan kuuluu kuuden (6) kuukauden koeaika.

Päätöksen perustelut

Viran täyttömenettely

Virka oli julkisesti haettavana 3.-17.5.2018. Ilmoittautumisaika päättyi 17.5.2018 klo 16.00. Hakuilmoitus on julkaistu kaupungin sähköisessä rekrytointipalvelussa, Duunitorilla, Kuntatekniikan foorumissa, KTK ry:n Rekrykanavassa ja Lakimiesliiton LakimiesRekrytoinnissa.

Yksikön päällikön viran kelpoisuusehtona on ylempi oikeustieteellinen korkeakoulututkinto. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen ja ruotsin kielen tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito.

Hakuilmoituksen mukaan yksikön päälliköltä edellytetään erinomaisia valmiuksia toimia esimiehenä pysäköinninvalvonnan ja pysäköintipalvelujen asiantuntijaorganisaatiossa. Lisäksi edellytetään hyviä vuorovaikutustaitoja sekä muutos- ja uudistumiskykyä, eduksi katsotaan hyvä kielitaito.

Yksikön päällikkö vastaa maksuseuraamusten ja oikaisuvaatimusten prosesseista ja asioiden käsittelemisestä prosessien mukaisesti tavoitteellisesti ja tuloksellisesti sekä toiminnan strategisesta kehittämisestä. Hän valmistelee lausuntoja muutoksenhakuasioissa hallinto-oikeudelle ja korkeimmalle hallinto-oikeudelle ja osallistuu palvelun ohjausryhmän työskentelyyn.

Virkaa täytettäessä tulee varsinaisten kelpoisuusehtojen lisäksi ottaa huomioon perustuslain 125 §:ssä säädetyt yleiset nimitysperusteet julkisiin virkoihin eli taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Valintaprosessi

Yksikön päällikön virkaan ilmoittautui ilmoittautumisajan kuluessa 10 henkilöä. Yhteenveto hakijoista on päätöksen liitteenä. Yhteenvedon tiedot perustuvat hakijan hakemuksessaan antamiin tietoihin.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin Lauri Uski, ********** Kunnallinen pysäköinninvalvoja Kaija Kossila haastatteli hakijat yhdessä henkilöstösihteeri Sari Bäckin, valmistelija Raila Heinon ja tiimipäällikkö Anne-Marie Kaksosen kanssa. Haastattelujen jälkeen ********** ilmoitti peruvansa hakemuksensa.

**********

**********

**********

**********

**********

Perustelut valintaesitykselle

Kokonaisarvioinnin perusteella, joka perustuu hakuasiakirjoihin, haastatteluun ja Psycon Oy:n suorittamaan henkilöarviointiin, parhaimmat edellytykset yksikön päällikönviran menestykselliseen hoitamiseen on Lauri Uskilla.

Lauri Uskilla on tehtävään vaadittava tutkinto ja valmiuksia toimia pysäköinninvalvonnan ja pysäköintipalveluiden asiantuntijaorganisaatiossa esimiehenä vuorovaikutteisesti ja muutos- ja uudistumiskykyisesti.

Detta beslut publicerades 13.07.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Kaija Kossila, kunnallinen pysäköinninvalvoja, puhelin: 09 310 38505

kaija.kossila@hel.fi

Beslutsfattare

Esa Nikunen
vs. asiakkuusjohtaja

Bilagor

1. Hakijayhteenveto

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.