Taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakaspalvelutoimintojen aukioloajat 1.11.2018 alkaen
Taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakaspalvelutoimintojen aukioloajat 1.11.2018 alkaen
Päätös
Taloushallintopalveluliikelaitoksen johtokunta päätti vahvistaa 1.11.2018 alkaen Taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakaspalvelun puhelinpalvelun ja yleisökassan aukioloajat seuraavasti:
- asiakaspalvelun puhelinpalvelun aukioloaika on klo 9.00 - 15.00
- yleisökassan aukioloaika on klo 9.00 - 15.30.
Samalla Taloushallintopalveluliikelaitoksen johtokunta päätti, että 1.11.2018 alkaen:
- keskitetyt palvelut -osaston; esimiesten HR-neuvonnan, eRekry-neuvonnan, matkahallinnan ja työmatkasetelineuvonnan asiakaspalvelun puhelinpalvelun aukioloaika on klo 9.00 - 13.00
- palkkahallinnon palvelut -osaston asiakaspalvelun puhelinpalvelun aukioloaika on klo 9.00 - 13.00.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Kuntalain 67 §:n mukaan johtokunnan tehtävänä on päättää liikelaitoksen toiminnan kehittämisestä valtuuston asettamien toiminnallisten ja taloudellisten tavoitteiden rajoissa.
Taloushallintopalveluliikelaitoksen keskitetyt palvelut -osaston asiakaspalvelu palvelee kuntalaisia sekä Taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakkaita puhelimitse, sähköisiä kanavia hyväksi käyttäen (mm. kaupungin palautejärjestelmä ja yhteissähköpostilaatikot) sekä tarvittaessa asiakaspalvelussa satunnaisesti asioivia asiakkaita. Asiakaspalvelun puhelinpalvelu on ollut 1.6.2016 avoinna klo 9.00 - 15.00 ja muilta osin avoinna klo 8.15 -16.00, kuten esim. sähköiset yhteydenotot, satunnaiset asiakaspalvelussa asioivat. Toiminnasta saadun kokemuksen perusteella em. asiakaspalveluajat on perusteltua pitää ennallaan (Talpajk 20.5.2016 §14).
Taloushallintopalveluliikelaitoksen taloushallinnon palvelut -osaston yleisökassa on ollut 1.1.2016 avoinna klo 9.00 - 15.30. Toiminnasta saadun kokemuksen perusteella em. asiakaspalveluaika on perusteltua pitää ennallaan (Talpajk 11.11.2015 §35).
Taloushallintopalveluliikelaitoksen keskitetyt palvelut -osastolla on hoidettu, 1.6.2017 kaupungin organisaatiomuutoksen jälkeen, esimiesten HR-neuvontaa ja eRekry-järjestelmän neuvontaa. Matkahallinta, työmatkasetelit ja niihin liittyvä neuvonta ovat jo aiemmin olleet Taloushallintopalveluliikelaitoksen keskitetyt palvelut -osaston tuottamia palveluja. Toiminnasta saadun kokemuksen perusteella edellä mainittujen asiakaspalvelutoimintojen puhelinpalveluaika on perusteltua keskittää klo 9.00 - 13.00 välille. Muilta osin, kuten esim. sähköiset yhteydenotot, asiakaspalvelu on avoinna klo 8.15 - 16.00.
Taloushallintopalveluliikelaitoksen palkkahallinnon palvelut -osaston asiakaspalvelun puhelinpalveluaika on tällä hetkellä avoinna klo 8.15 - 16.00. Kesäaikana, ajalla 1.6.- 31.8.2018 toteutettiin kokeilu lyhennetyn asiakaspalveluajan osalta siten, että asiakaspalvelun puhelinpalveluaika oli klo 9.00 - 13.00. Toiminnan organisoinnin, sähköisten yhteydenottojen purkamisen, laadun parantamisen ja toiminnasta saadun kokemuksen perusteella palkkahallinnon palvelut -osaston asiakaspalvelun puhelinpalveluaika tulee keskittää klo 9.00 - 13.00 välille. Asiakaspalvelu on edelleen muilta osin avoinna (sähköiset yhteydenotot) klo 8.15 - 16.00
Aukioloajat viestitään päätöksenteon jälkeen kuntalaisasiakkaille sekä Taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakkaille eri viestintäkanavia hyväksikäyttäen.
Detta beslut publicerades 04.10.2018
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin taloushallintopalveluliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Päivi I Turpeinen, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 25220