Taloussihteerin viran täyttäminen

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2019-000183
Ärendet har nyare handläggningar
§ 3
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Taloussihteerin viran täyttäminen

Förvaltningsdirektör

Päätös

Hallintojohtaja päätti ottaa merkonomi Paula Partasen taloussihteerin virkaan 1.2.2019 lukien 2165,05 euron tehtäväkohtaisen palkan mukaan määräytyvin palkkaeduin.

Samalla hallintojohtaja päätti todeta, että mikäli virkaan otetaan henkilö, joka ei ole kaupungin palveluksessa, eikä terveydellisiä tietoja ole virkaan otettaessa, päätös on ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä kuukauden kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksi saannista lukien.

Päätöksen perustelut

Taloussihteerin virka tuli avoimeksi 1.1.2019 edellisen viranhaltijan siirryttyä toisiin tehtäviin. Taloussihteerin virka (vakanssi 038297) on ollut julkisesti haettavana Helsingin kaupungin rekrytointijärjestelmässä sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Taloussihteerin tehtävän kelpoisuusehtona on soveltuva ammatillinen perustutkinto, esimerkiksi merkonomi.

Lisäksi hakuilmoituksessa edellytettiin kykyä toimia monenlaisissa ja vaativissakin asiakaspalvelutilanteissa. Hakuilmoituksessa todettiin myös, että työ vaatii itsenäistä, oma-aloitteista, harkintakykyistä ja vastuullista työskentelyotetta sekä hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja. Eduksi luettiin Effica-ja SAP-ohjelmien osaaminen ja sujuva englannin kielen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Määräajassa hakemuksen jätti 48 hakijaa, joista yksi tuli sähköpostitse. Vaadittu kelpoisuus oli 38 hakijalla. Hakemusten perusteella parhaiten hakuilmoituksessa edellytetyt ja eduksi luettavat seikat täytti kuusi hakijaa, jotka kutsuttiin yksilöhaastatteluihin: Paula Partanen, **********

Haastattelijoina toimivat ajalla 19.12.2018-10.1.2019 työvoimasuunnittelija Riikka Heloma ja asiakasmaksupäällikkö Arja Juvonen.

**********

**********

**********

**********

**********

**********

Paula Partanen on koulutukseltaan merkonomi. Hän on työskennellyt toimistosihteerinä 3 v 1 kk Helsingin sosiaali- ja terveysvirastossa, toimistosihteerinä 4 v 1 kk Helsingin käräjäoikeudessa,
myyntireskontranhoitajana 21 v 3 kk Itella Oyj:ssä sekä kirjakaupan myyjänä 6 v 2 kk Helsingin Kirja-Aitta Oy:ssa. Hänellä on kokemusta SAP-järjestelmästä.

Kaikilla haastatteluilla oli kokemusta taloushallinnon tehtävistä sekä asiakaspalvelusta.

Haastattelujen jälkeen suoritetun hakijoiden ansioiden kokonaisarvioinnin perusteella asiakasmaksupäällikkö katsoo, että Paula Partasella on parhaat edellytykset taloussihteerin viran menestykselliseen hoitamiseen. Hänellä on pitkä kokemus monenlaisista taloushallinnon tehtävistä ja kokemusta monenlaisten ja vaativien asiakastilanteiden hoitamisesta sekä vahvaa kokemusta asiakaspalvelusta.

Toimialajohtajan 15.6.2018 tekemän delegointipäätöksen (§ 46) perusteella taloussihteerin ottaa virkaan hallintojohtaja.

Pöytäkirjanote annetaan tiedoksi virkaan valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.

Detta beslut publicerades 22.01.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Arja Juvonen, asiakasmaksupäällikkö, puhelin: 09 310 41846

arja.juvonen@hel.fi

Beslutsfattare

Kati Takanen
hallintojohtaja

Bilagor

1. Hakijalista, työavain 5-3453-18

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.