Använder du tjänsten Beslut regelbundet? Vi söker nu deltagare till cirka en timme långa användartester. Genom att delta hjälper du oss utveckla tjänsten så att den blir ännu bättre.

Vahingonkorvaus, henkilövahinko 17.12.2018, Venttiilikuja

HEL 2019-002002
Ärendet har nyare handläggningar
§ 41

Vakuutusyhtiön takaisinsaantivaade kaatumisesta työmatkalla 17.12.2018 Venttiilikujalla

Enhetschef

Päätös

Yksikönjohtaja päätti hyväksyä hakijan takaisinsaantivaateen alla mainituin ehdoin ja hakijalle korvataan yhteensä 758,63 euroa.

Pöytäkirjanote oikaisuvaatimusohjeineen ja liitteineen Staran kaupunkitekniikan rakentamiselle jonka tulee huolehtia päätöksen tiedoksiannosta asianosaisille.

Päätöksen perustelut

Alkuperäisen vahingonkorvaushakemuksen mukaan korvauksenhakija oli kävelemässä töihin 17.12.2018 klo 08.00 Venttiilikujalla. Kadunpinta oli ollut lumen peitossa ja lumen alla jäätä. Lumi oli liukunut hiekoittamattoman jään päällä ja aiheuttanut hakijan kaatumisen oikealla kyljelleen jolloin samalla oikea käsi oli jäänyt kehon alle. Hakijan kertoman mukaan koko oikea käsi oli kipeytynyt kaatumisen aiheuttamana ja siinä oli myöhemmin todettu ranteessa hiusmurtuma.

Vakuutusyhtiö on korvannut hakijalle muut kulut paitsi kivusta ja särystä aiheutuneita haittoja ei oltu korvattu. Liukastumisen aiheuttaman vamman kivusta ja särystä sekä muusta tilapäisestä haitasta hakijalle on maksettu Staran toimesta hakijan toimittamien sairaskertomusten, henkilövahinkoasiain neuvottelukunnan suositusten ja liikennevahinkolautakunnan korvausohjeiden, lievät vammat (2), perusteella 600,00 euroa.

Vakuutusyhtiö on maksanut vahingoittuneen työnantajan tapaturmavakuutuksen perusteella tästä liukastumisesta aiheutuneita sairaudenhoitokuluja yhteensä 758,63 euroa, jotka se vaatii takautumisoikeuden perusteella vahingonaiheuttajalta takaisin.

Korvaussumma maksetaan hakijan ilmoittamalle pankkitilille. Maksuosoituksessa pyydetään mainitsemaan Intrumin toimeksiantonumero tai vakuutusyhtiön vahinkonumero.

Detta beslut publicerades 11.11.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Juha M Lahti, tuotantopäällikkö, puhelin: +358931039626

juham.lahti@hel.fi

Beslutsfattare

Hannu Halkola
yksikönjohtaja

Bilagor

1. Takaisinsaantivaatimus 10.10.2020
2. Takaisinsaantivaatimus 10.10.2020, saate (1)

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.