Rakennuksen purku, lasten päiväkoti Kotitorppa, Ylä-Fallin tie 11, Torpparinmäki, Tuomarinkylä

HEL 2019-004661
Ärendet har nyare handläggningar
§ 132

Rakennuksen purku, Ylä-Fallin tie 11, Lasten päiväkoti Kotitorppa

Tekniskt chef

Päätös

Tekninen johtaja päätti

- hyväksyä Lpk Kotitorpan, Ylä-Fallintie 11 purkamisen.
- hyväksyä purkuun käytettäväksi arvonlisäverottomana 106 200 euroa
- hyväksyä lisätöinä täyttömaiden toimittamista, mahdollisia paalujen poistoja sekä liittymien katkaisuja tontin rajalle, joihin varataan rahaa 20 000 euroa (alv. 0 %).

Lpk Kotitorpan purusta on saatu Staralta tarjous 26.3.2019 Nro: 4053/19

Purkuun varattava kokonaishinta on 126 200 euroa (alv. 0 %).

- oikeuttaa kaupunkiympäristön, rakennukset ja yleiset alueet, ylläpitopäällikön allekirjoittamaan hankkeeseen kohdistuvat sopimukset sekä hankkeen vastuuhenkilön vastaanottamaan purkuhankkeen.

Päätöksen perustelut

Lpk Kotitorppa, Ylä – Fallin tie 11 on rakennettu vuonna 1986. Kiinteistöä on kunnostettu vuosien varrella useaan eri otteeseen rakennuksessa todettujen sisäilmaongelmien vuoksi.

Päiväkoti on muuttanut väistötiloihin elokuussa 2018 ja näin ollen rakennus on jäänyt tyhjilleen sekä päätetty purkaa. Purkamislupa on annettu 5.3.2019. Tontilta tullaan purkamaan 1-kerroksinen päiväkotirakennus sekä piha rakennelmat, rakennuksessa todettujen terveyshaittojen vuoksi.

Detta beslut publicerades 17.07.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Kirsi Honkanen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 40302

kirsi.honkanen@hel.fi

Anne Salmela, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 40316

anne.salmela@hel.fi

Beslutsfattare

Hannu Seppälä
vs. tekninen johtaja

Bilagor

1. Staran tarjous purusta Lpk Kotitorppa
2. Purkupäätös 05032019

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.