Yhteistyösopimus, raitiovaunujen ja metrojunien sähköisten näyttöjen käyttö, Live-järjestelmä, metrojunien kulkutiedot ym., HKL ja HSL
HKL:n ja HSL:n yhteistyösopimus raitiovaunujen ja metrojunien sähköisten informaatio- ja mainosnäyttöjen käytöstä, Live-järjestelmästä ja metrojunien kulkutiedoista sekä IT-palvelusopimus
Päätös
Toimitusjohtaja päätti hyväksyä HKL:n ja HSL:n väliset seuraavat sopimukset:
- Sopimus raitiovaunujen ja metrojunien sähköisten informaatio- ja mainosnäyttöjen käytöstä ja metrojunien kulkutiedoista
- IT-palvelusopimus
Sopimuksella raitiovaunujen ja metrojunien sähköisten informaatio- ja mainosnäyttöjen käytöstä ja metrojunien kulkutiedoista sopijapuolet sopivat HSL:n ja HKL:n yhteistyöstä HKL:n raitiovaunujen ja metrojunien sähköisten näyttöjen käytöstä joukkoliikenteen markkinointiviestintää varten sekä HKL:n metrojunien reaaliaikaisten kulkutietojen toimittamisesta HSL:lle. Sopimus tulee voimaan 1.7.2015 ja on voimassa toistaiseksi päättyen kuitenkin viimeistään 30.6.2022.
IT-palvelusopimus korvaa sopijapuolten 21.6.2010 allekirjoittaman IT-palvelusopimuksen ja siinä sovitaan HKL:n HSL:lle tuottamista tietotekniikkapalveluista. IT-palvelusopimus on voimassa toistaiseksi 1.8.2018 alkaen.
Päätöksen perustelut
HKL:n ja JCDecaux Finland Oy:n (JCDecaux) välisissä raitiovaunujen ja metrojunien mainospaikkasopimuksissa on sovittu, että sähköisistä näytöistä varataan vähintään 40 % HSL:n joukkoliikenneinformaatiolle.
Sopimuksen raitiovaunujen ja metrojunien sähköisten informaatio- ja mainosnäyttöjen käytöstä ja metrojunien kulkutiedoista (Sopimus) perusteella HSL suorittaa HKL:lle raitiovaunujen ja metrojunien sähköisten näyttöjen joukkoliikenneinformaatiolle varatusta sisällöstä kiinteän vuosikorvauksen seuraavasti:
- ajalta 1.7.2015 – 31.12.2017: 40.000,00 euroa/vuosi
- ajalta 1.1.2018 – 30.6.2022: 20.000,00 euroa/vuosi
HKL vastaa metrojunien reaaliaikaisten kulkutietojen tuottamisesta ja tarjoaa ne avoimen rajapinnan kautta maksutta Sopimuksen mukaisesti HSL:n hyödynnettäväksi.
HSL:n ja HKL:n 21.6.2010 allekirjoittaman IT-palvelusopimuksen jälkeen merkittävä osa sen mukaisista palveluista on päättynyt sopimusosapuolten keskinäisin järjestelyin. Uudella IT-palvelusopimuksella täsmennetään palvelusopimuksen kohteena olevat palvelut. HKL veloittaa HSL:ltä tälle kustakin suorittamastaan tietotekniikkapalvelusta sopimuksen liitteenä olevan hinnaston mukaisesti.
Detta beslut publicerades 14.06.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Rain Mutka, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 35108