Pilaantuneen maaperän kunnostaminen, Suvilahti

HEL 2019-010134
Ärendet har nyare handläggningar
§ 40

Pilaantuneen maaperän kunnostustyön tilaaminen, Suvilahti

Sektorchef

Päätös

Kaupunkiympäristön toimialapäällikkö päätti tilata Stara Rakennustekniikalta sen 4.9.2019 päivätyn tarjouksen mukaisesti Suvilahden tiilisen kaasukellon pilaantuneen maaperän kunnostustyöt korkeintaan 1 973 978 euroa(miljoonayhdeksänsataaseitsemänkymmentäkolmetuhattayhdeksänsataaseitsemänkymmentäkahdeksan) kokonaishintaan (alv 0%). Toimeksianto laskutetaan jokaisessa laskussa erikseen esitettävien toteutuneiden kustannusten perusteella. Kyseessä on kaupungin sisäinen hankinta.

Päätöksen perustelut

Suvilahden tiilisen kaasukellon pilaantunut maaperä kunnostetaan alueelle myönnetyn ympäristöluvan (16.12.2008, §439) mukaisesti. Maaomaisuuden kehittäminen ja tontit –palvelu vastaa Suvilahden tiilisen kaasukellon maaperän puhdistamisesta. Maaperän puhdistus on välttämätöntä tehdä rakennuksen jatkokäytön kannalta. Työ tehdään rakennuksen peruskorjauksen yhteydessä ja peruskorjauksesta vastaa rakennukset ja yleiset alueet. Rakennukset ja yleiset alueet on tilannut Stara rakennustekniikalta rakennuksen peruskorjaustyöt.

Projektin numero: 2814E22114, verkko: 6702346, vaihe:1600

Detta beslut publicerades 30.09.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Johanna Hytönen, ympäristösuunnittelija, puhelin: 09 310 36414

johanna.hytonen@hel.fi

Beslutsfattare

Mikko Aho
kaupunkiympäristön toimialajohtaja