Hankinta, M2 matka- ja kulunhallinnanohjelmiston SaaS-palvelun ylläpito, liikenneliikelaitos
Hankinta, M2 matka- ja kulunhallinnanohjelmiston SaaS-palvelun ylläpito, liikenneliikelaitos
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata suorahankintana M2 matka- ja kulunhallinnanohjelmiston SaaS-palvelun ylläpidon Visma Enterprise Oy:ltä ajalle 1.1.2018-31.12.2021 yhteensä siten enintään 15.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan. Ohjelmistoa käytetään toimittajan osoittamilta palvelimilta.
Päätöksen perustelut
Perustuu taloushallintopalvelu-liikelaitoksen rahoitusjohtajan päätökseen 16.12.2013, 190 § M2 Matka- ja kuluhallintajärjestelmän jatkosopimus 19.4.2016 asti.
Helsingin kaupungin hankintakeskus on kilpailuttanut Helsingin kaupungin matka- ja kulunhallintajärjestelmän hankinnan vuonna 2016. Kilpailutus perustuu Helsingin kaupungin hankintakeskuksen 9.5.2016 päivättyyn tarjouspyyntöön H003-16, Dnro HEL 2016–004604. Vs. hankintajohtaja päätti hyväksyä Aditro Oy:n (2644028-2) tekemän tarjouksen kokonaistaloudellisesti edullisimpana. Myöhemmin Helsingin kaupunki on purkanut sopimuksen Aditro Oy:n kanssa (Hankintakeskuksen Hankintajohtajan päätös 20§, 6.4.2017).
HKL:llä on toistaiseksi voimassa oleva M2 SaaS-ohjelmistopalvelusopimus Visma Enterprise Oy:n kanssa.
HKL liittyy Talpan SAP-järjestelmään (LASKE:een) ja kaupungin sopimustoimittajan toimittamaan kaupungin virastojen yhteiseen matkahallintajärjestelmään alustavan tiedon mukaan vuonna 2021 tai 2022, jos HKL jatkaa liikelaitoksena. Jos kaupunginvaltuusto päättää muuttaa HKL:n liikelaitoksesta osakeyhtiöksi, HKL:n järjestelmäratkaisut päätetään erikseen osakeyhtiövalmistelun yhteydessä. HKL jatkaa M2 matka- ja kulunhallinnan ohjelmiston SaaS-palvelun ylläpidon tilaamista Visma Enterprise Oy:ltä erillissopimuksella siirtymävaiheen ajan. HKL:ssä todettiin erillissopimuksen olevan taloudellisesti edullisin ratkaisu siirtymävaiheen ajan, koska järjestelmien välisiä liittymämäärittelyjä ei tarvitse tehdä kahdesti.
Aiemmat päätökset:
Toimitusjohtajan päätös 116§, 29.11.2016 10.000,00 eur
Toimitusjohtajan päätös 30§, 21.3.2014 20.000,00 eur
Toimitusjohtajan päätös 60 §, 10.10.2012 9.500,00 eur
Toimitusjohtajan päätös 82 §, 3.12.2010 9.500,00 eur
Toimitusjohtajan päätös 35 §, 21.2.2008 9.270,00 eur
Tämän päätöksen jälkeen HKL:n M2 SaaS matka- ja kulunhallintajärjestelmän ohjelmistotilaus on yhteensä enintään 73.270,00 euroa (alv 0%).
Detta beslut publicerades 18.10.2019
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.
Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Kai Sohlberg, it-suunnittelija, puhelin: 09 310 78428