Toimivallan siirtäminen Sote toimialalla kuljetus-, aula-, kumppanuus-, ja tilapalvelut -palvelujen toimenhaltijoille hankintojen tekemiseksi

HEL 2019-012673
Ärendet har nyare handläggningar
§ 9
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Oikeuden antaminen kuljetus-, aula-, kumppanuus-, ja tilapalvelut -palvelujen toimenhaltijoille hankintojen tekemiseksi

Chef för stödtjänster

Päätös

Tukipalvelupäällikkö päätti oikeuttaa kuljetuspalvelut, aulapalvelut, kumppanuuspalvelut ja tilapalvelut - palvelujen alla mainitut työsuhteiset toimenhaltijat toteuttamaan hankintoja tukipalvelupäällikön vastuulla jäljempänä mainittuihin euromääriin asti, edellyttäen, että talousarviossa on asianomaisista tarkoitusta varten määräraha ja hankinnan toteutuksessa noudetaan hankintalainsäädäntöä sekä Helsingin kaupungin antamia ohjeita.

Toimenhaltijoiden arvonlisäveroton hankintaoikeus astuu voimaan 16.12.2019:

  • kuljetuspalvelut- palvelu, kuljetuspalvelupäällikkö, enintään 5.000 euroa
  • aulapalvelut- palvelu, aulapalvelupäällikkö, enintään 5.000 euroa
  • kumppanuuspalvelut- palvelu, asiakkuuspäällikkö, enintään 5.000 euroa
  • tilapalvelut- palvelu, tilapalvelupäällikkö, enintään 5.000 euroa

Päätöksen perustelut

Hallintosäännön 20 luvun 8 § 3 momentin mukaan sisältää määräyksen hankintaan liittyvien oikeuksien antamisesta viranhaltijan alaisille työsuhteisille toimenhaltijoille.

Mikäli toimialan tai liikelaitoksen toiminnan tarkoituksenmukaisen hoitamisen kannalta on tarpeen antaa työsuhteessa olevalle henkilölle oikeus toteuttaa hankintoja, voi viranhaltija oikeuttaa alaisensa työsuhteessa olevan henkilön toteuttamaan hankintoja viranhaltijan vastuulla. Lisäksi talousarviossa on oltava asianomaista tarkoitusta varten käytettävissä määräraha ja hankinnan toteutuksessa on noudatettava hankintalainsäädäntöä sekä Helsingin kaupungin ohjeita.

Sosiaali- ja terveystoimen toimialalla hankintavaltuudet määräytyvät 7.1.2019 lukien (sosiaali- ja terveyslautakunta 20.11.2018 § 309) kaupunginhallituksen johtamisen jaoston päätöksen § 102 mukaisesti, päätöksen liitteessä yksityiskohtaisemmin kuvatusti. Kaupunginhallituksen johtamisen jaoston päätöksessä mainitut hankintavaltuudet perustuvat toimialan ja viranhaltijoiden vastuualueiden tarpeisiin.

Detta beslut publicerades 27.12.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Eija Linnankoski, hallintoassistentti, puhelin: 09 310 42510

eija.linnankoski@hel.fi

Beslutsfattare

Ulla Vuolle
tukipalvelupäällikkö