Vuokraus, toimitila, kaupunginkanslia, Siltasaarenkatu 18-20, Antilooppi Oy

HEL 2019-012768
Ärendet har nyare handläggningar
§ 94
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Korjaus päätökseen 12.12.2019, § 89, Tilojen vuokraaminen Antilooppi Ky:ltä Kaupunginkanslian henkilöstöosaston käyttöön

Yksikön päällikkö

Päätös

Toimitilavuokrauksen yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Siltasaarenkatu 18-20 sijaitsevan Antilooppi Ky:n omistaman toimistotilan, huoneistoalaltaan 1538,8 m², seitsemän vuoden määräaikaisella vuokrasopimuksella, arviolta alkaen 1.6.2020, kaupunginkanslian henkilöstöosaston käyttöön liitteen 1 mukaisin ehdoin. Vuokra-aika alkaa 1.6.2020 päättyen 1.6.2027.

Tilan kokonaisvuokra on 38.931,64 euroa /kk (25,3 euroa/m2/kk) tasossa joulukuu 2019. Vuokra tarkistetaan kerran vuodessa ja se on sidottu elinkustannusindeksiin. Vuokra sisältää vuokranantajan tekemät toiminnalliset muutokset kustannuksiltaan 278 555euroa ALV 0%.

Lisäksi yksikön päällikkö päätti vuokrata Antilooppi Ky:ltä väistötilat 1.2020 alkaen Siltasaarenkatu 18- 20 tilojen valmistumiseen saakka osoitteesta Paasivuorenkatu 3, 2. krs. Väistötilan koko on n. 370 m2. Tilan kokonaisvuokra on 14 euroa/m2/kk eli yhteensä 5 250 euroa/kk. Sähkö veloitetaan kulutuksen mukaan.

Vuokrasopimukset voidaan allekirjoittaa, mikäli kaupunkiympäristönlautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto hyväksyy Siltasaarenkatu 18-20 tilan hankesuunnitelman ja kansliapäällikkö oikeuttaa yksikön päällikön vuokraamaan kyseisen tilan.

Samalla yksikön päällikkö päätti vuokrata sisäisesti tilat Paasivuorenkadulta ja Siltasaarenkadulta kaupunginkanslialle em. vuokrilla ja vuokra-ajoilla. Sopimuksissa noudatetaan ulkopuolisen vuokrasopimusten ehtoja ja vastuunjakotaulukkoja. Sisäisissä sopimuksissa kaupunginkanslialta veloitetaan lisäksi kaupunkiympäristön hallintokulu 0,50 euroa/m²/kk. Kaupunginkanslia tekee oman käyttösähkösopimuksen Siltasaarenkatu 18-20 tilasta.

Tämä päätös korvaa yksikön päällikön päätöksen 12.12.2019, § 89.

Päätöksen perustelut

Kaupungin omistamia tavoitteen mukaisia tiloja ei ole vapaana.

Kaupunginkanslian henkilöstöosastolle Ympyrätalossa vuokrataan Siltasaarenkatu 18-20 A ja B portaan seitsemännestä kerroksesta 1.6.2020 lukien 1056 m2 suuruinen lisätila nykyisen 527,8 m2 vierestä.

Henkilöstöosasto (Heos) on jakautunut kaupungissa viiteen eri osoitteeseen, joista koko kaupungin koulutustilat sijaitsevat 1/2020 purettavassa rakennuksessa. Fyysinen erillisyys hankaloittaa yhteistyötä tiimien kesken, ja kasvattaa siilomaista tekemistä. HR:n uusi toimintatapa vaatii verkostomaista toimintaa, vahvaa yhteistyötä ja viestintää.

Ympyrätalossa sijaitsevan Osaaminen ja uudistuminen -yksikön seinänaapurista vapautuu lisää tilaa 31.12.2019. Tiloista on saatu vuokratarjous Antilooppi Oy:ltä. Koko henkilöstöosasto ja koulutustilat saataisiin yhteen monityötilaan.

Detta beslut publicerades 19.12.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577

markku.liukkonen@hel.fi

Beslutsfattare

Elina Siltanen
vs. yksikön päällikkö