Vuokraus, toimitila, kaupunginkanslia, Siltasaarenkatu 18-20, Antilooppi Oy

HEL 2019-012768
Ärendet har nyare handläggningar
§ 89
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Tilojen vuokraaminen Antilooppi Ky:ltä Kaupunginkanslian henkilöstöosaston käyttöön

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Siltasaarenkatu 18-20 sijaitsevan Antilooppi Ky:n omistaman toimistotilan, huoneistoalaltaan 1056 m², seitsemän vuoden määräaikaisella vuokrasopimuksella, arviolta alkaen 1.6.2020, kaupunginkanslian henkilöstöosaston käyttöön liitteen 1 mukaisin ehdoin. Vuokra-aika alkaa 1.6.2020 päättyen 1.6.2027.

Tilan kokonaisvuokra on 26 716,8 euroa /kk (25,3 euroa/m2/kk) tasossa joulukuu 2019. Vuokra tarkistetaan kerran vuodessa ja se on sidottu elinkustannusindeksiin. Vuokra sisältää vuokranantajan tekemät toiminnalliset muutokset kustannuksiltaan 278 555euroa (ALV 0%).

Lisäksi yksikön päällikkö päätti vuokrata Antilooppi Ky:ltä väistötilat 1.2020 alkaen Siltasaarenkatu 18- 20 tilojen valmistumiseen saakka osoitteesta Paasivuorenkatu 3, 2. krs. Väistötilan koko on n. 370 m2. Tilan kokonaisvuokra on 14 euroa/m2/kk eli yhteensä 5 250 euroa/kk. Sähkö veloitetaan kulutuksen mukaan.

Vuokrasopimukset voidaan allekirjoittaa mikäli kaupunkiympäristönlautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto hyväksyy Siltasaarenkatu 18-20 tilan hankesuunnitelman ja kansliapäällikkö oikeuttaa yksikön päällikön vuokraamaan kyseisen tilan.

Samalla yksikön päällikkö päätti vuokrata sisäisesti tilat Paasivuorenkadulta ja Siltasaarenkadulta kaupunginkanslialle em. vuokrilla ja vuokra-ajoilla. Sopimuksissa noudatetaan ulkopuolisen vuokrasopimusten ehtoja ja vastuunjakotaulukkoja. Sisäisissä sopimuksissa kaupunginkanslialta veloitetaan lisäksi kaupunkiympäristön hallintokulu 0,50 euroa/m²/kk. Kaupunginkanslia tekee oman käyttösähkösopimuksen Siltasaarenkatu 18-20 tilasta.

Päätöksen perustelut

Kaupungin omistamia tavoitteen mukaisia tiloja ei ole vapaana.

Kaupunginkanslian henkilöstöosastolle ympyrätalossa vuokrataan Siltasaarenkatu 18-20 A ja B portaan seitsemännestä kerroksesta 1.6.2020 lukien 1056 m2 suuruinen tila.

Henkilöstöosasto (heos) on jakautunut kaupungissa viiteen eri osoitteeseen. Fyysinen erillisyys hankaloittaa yhteistyötä tiimien kesken, ja kasvattaa siilomaista tekemistä. HR:n uusi toimintatapa vaatii verkostomaista toimintaa, vahvaa yhteistyötä ja viestintää.

Ympyrätalossa sijaitsevan osaaminen ja uudistuminen -yksikön seinänaapurista vapautuu lisää tilaa 31.12.2019. Tiloista on saatu vuokratarjous Antilooppi Oy:ltä. Koko henkilöstöosasto ja koulutustilat saataisiin yhteen monityötilaan.

Antilooppi Ky vuokraa väistötilat koulutusluokille 1.1.2020 alkaen tilojen valmistumiseen saakka. Väistötilat sijaitsevat osoitteessa Paasivuorenkatu 3, 2. krs. Väistötilan koko on n. 370 m2 ja pohjakuva on esitetty liitteessä 2. Tilan kokonaisvuokra on 14 euroa/m2/kk eli yhteensä 5 250 euroa/kk.

Detta beslut publicerades 13.12.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577

markku.liukkonen@hel.fi

Beslutsfattare

Elina Siltanen
vs. yksikön päällikkö

Bilagor

1. Vuokratarjous

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.