Yhteisjärjestelysopimus, 91-11-306-9, 91-11-307-17, 91-11-9901-100, Siltasaarenkatu, Porhaninkatu, Toinen linja, Kiinteistö Oy Helsingin Lyyra
Yhteisjärjestelysopimuksen hyväksyminen
Päätös
Yritystontit -tiimin tiimipäällikkö päätti osaltaan hyväksyä Helsingin kaupungin (yleisen katualueen 91-11-9901-100 omistajana) ja Kiinteistö Oy Helsingin Lyyran (kiinteistöjen 91-11-306-9 ja 91-11-307-17 omistajana) välillä neuvotellun liitteenä 1 olevan yhteisjärjestelysopimuksen.
Päätöksen perustelut
Sopimus on tarpeen kyseisille tonteille tulevien uudisrakennusten toteuttamista varten. Lisäksi yhteisjärjestelyllä turvataan metron tarpeet kiinteistöillä ja yleisellä alueella. Yhteisjärjestelysopimus perustuu kaupunginvaltuuston päätökseen, jolla po. tontit myydään uudisrakentamista varten kilpailun voittajalle ja tämän kanssa tehdään tätä koskeva toteutussopimus (13.2.2019) ja nyt po. yhteisjärjestelysopimus. Päätöksen sähköiseksi liitteeksi on otettu vain yhteisjärjestelysopimus ilman sen liitteitä niiden suuri koko huomioon ottaen. Sopimus liitteineen löytyy kokonaisuudessaan kaupungin arkistosta.
Kaupunkiympäristön toimialan organisaatiouudistuksen ja delegointipäätösten (kaupunkiympäristön toimialajohtaja 9.6.2017 (51 §) hallintosääntö 16 luku 4§ 1 mom 1-kohta) perusteella Maaomaisuuden kehittäminen ja tontit -palvelun tontit –yksikön yritystontit-tiimin tiimipäällikkö on toimivaltainen hyväksymään yhteisjärjestelysopimuksia.
Detta beslut publicerades 07.01.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Pasi Lehtiö, tiimipäällikkö, puhelin: (09) 310 36448