Hankinta, SR-urakka, Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti
Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin SR-urakan hyväksyminen
Päätös
A
Tekninen johtaja päätti hyväksyä Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin SR-urakoitsijaksi Arkta Rakennuskultti Oy:n arvonlisäverottomaan kokonaishintaan 14 223 000 euroa ehdolla, että Helsingin kaupunginvaltuusto hyväksyy SR-hankkeen hankepäätökset.
B
Tekninen johtaja päätti oikeuttaa rakennuttaminen –palvelun rakennuttamispäällikön allekirjoittamaan Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin SR-hankkeen suunnitteluvaiheen esisopimuksen Arkta Rakennuskultti Oy:n kanssa arvonlisäverottomaan enimmäishintaan 1 334 000 euroa.
C
Tekninen johtaja päätti oikeuttaa rakennuttaminen palvelun rakennuttamispäällikön allekirjoittamaan hankkeeseen kohdistuvan sopimuksen sekä toimitilayksikön yksikön päällikön allekirjoittamaan lisä- ja muutostyötilaukset sekä hankkeen vastuuhenkilön vastaanottamaan urakan.
D
Tekninen johtaja päätti oikeuttaa rakennuttaminen -palvelun yksikön päällikön käyttämään urakassa mahdollisesti esiintyviin muutostöihin sekä urakkasopimusten perusteella mahdollisesti syntyviin muihin lisävelvoitteisiin 2.12.2020 allekirjoitetun ja hyväksytyn urakkavaiheen (UKA) kustannusarvion mukaiset varaukset.
Päätöksen perustelut
Ryja on omalta osaltaan hyväksynyt Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin hankesuunnitelman 26.11.2020 § 133 ja esittänyt sen hyväksymistä kaupunginhallitukseen sekä oikeuttanut Rya:n jatkamaan hankkeen valmistelua.
Rakennetun omaisuuden hallintapäällikkö on hyväksynyt (5.11.2020 25 §) arviointiryhmän esityksen SR-urakkakilpailun voittajaksi kilpailuohjelman mukaisin valintaperustein parhaat vertailupisteet saaneen Arkta Rakennuskultti Oy:n tarjouksen.
Helsingin kaupungin rakennukset ja yleiset alueet- palvelukokonaisuus järjesti Kaarelan kaupunginosaan toteutettavan Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin suunnittelusta ja toteutuksesta tarjouskilpailun
niin, että voittanut tarjoaja suunnittelisi ja toteuttaisi uudisrakennuksen tarjouskilpailussa esittämiensä asiakirjojen ja tarjouspyyntöaineiston pohjalta.
Kilpailutuksesta käytettiin nimitystä Kuninkaantammen peruskoulu ja päiväkoti, SR-urakka ja se toteutettiin kilpailullisena neuvottelumenettelynä.
Kilpailutuksen valmisteluvaiheessa tammikuussa 2020 järjestettiin hankkeesta kiinnostuneille tahoille kahdenkeskiset markkinavuoropuhelut, joissa hanke esiteltiin ja keskusteltiin kilpailutuksen vaihtoehdoista. Markkinavuoropuheluissa esiin tulleita asioita otettiin sittemmin huomioon tarjouspyyntöasiakirjoissa.
Hankinnasta julkaistiin EU- hankintailmoitus 10.3.2020 sähköisessä ilmoituskanava Hilmassa. Hankintailmoituksessa kerrottiin, että osallistumishakemukset jättäneiden ja soveltuvuusvaatimukset täyttävien ehdokkaiden joukosta valittaisiin riittävä määrä (6-10) tarjoajia, jotka kutsuttaisiin tarjouskilpailuun.
Osallistumishakemukset tuli jättää 20.3.2020 klo 13.00 mennessä. Määräaikaan mennessä osallistumishakemuksen jätti seitsemän (7) tarjoajaehdokasta:
Fira Oy, Työyhteenliittymä WSP-Fixcel (Fixcel+WSP Suomi Oy), Flexator Oy, Arkta Rakennuskultti Oy, Rakennus- ja insinööritoimisto Tricon Oy, Työyhteenliittymä Evälahdet (Rakennusliike Evälahti Uusimaa Oy+Rakennusliike Evälahti Oy) sekä YIT Suomi Oy.
Hakemuksista selvitettiin, täyttävätkö hakemuksen jättäneet ehdokkaat niille asetetut soveltuvuusvaatimukset.
Kaikki osallistumishakemuksen jättäneet ehdokkaat täyttivät soveltuvuutta koskevat vaatimukset ja hankintayksikkö päätti ottaa Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin SR-urakkaa koskevaan tarjouskilpailuun kaikki osallistumishakemuksen jättäneet ehdokkaat.
Alustava tarjouspyyntö koski pyyntöä laatia kilpailuehdotus. Kilpailuehdotusten perusteella suoritettaisiin karsinta, jossa tarjouspyyntöasiakirjoissa esitettyjen kriteerien perusteella voitaisiin valita 2-5 tarjoajaa jatkoon.
Alustava tarjouspyyntö julkaistiin 27.3.2020. Alustavat tarjoukset tuli jättää 25.5.2020 kello 13 mennessä. Määräaikaan mennessä alustavan tarjouksen jätti kuusi (6) tarjoajaa:
Fira Oy, Työyhteenliittymä WSPFixcel (Fixcel+WSP Suomi Oy), Flexator Oy, Arkta Rakennuskultti Oy, Rakennus- ja insinööritoimisto Tricon Oy sekä Työyhteenliittymä Evälahdet (Rakennusliike Evälahti Uusimaa Oy+Rakennusliike Evälahti Oy).
Alustavan tarjouspyynnön liitteenä olleen arviointitaulukon perusteella kilpailuohjelmassa ilmoitettu arviointityöryhmä arvioi tarjoajien kilpailuehdotukset. Arviointiperusteina olivat ehdotusten toiminnalliset ominaisuudet sekä kaupunkikuva ja arkkitehtuuri ja ne arvioitiin pistein 0-5. Kummastakin arviointikohdasta tuli saada vähintään puolet enimmäispisteistä, jotta ehdotus voitiin hyväksyä.
Arviointityöryhmän laatiman pisteytyksen mukaan ehdotus King’s Oak W sai sekä toiminnallisista ominaisuuksista että kaupunkikuvasta ja arkkitehtuurista 1,25 pistettä, mikä on alle 50% osion enimmäispisteistä (5).
Arviointityöryhmä esitti saatujen alustavien tarjousten perusteella suljettavaksi pois Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin SR-urakkaa koskevan tarjouskilpailun toisesta vaiheesta seuraavan nimimerkin tarjoajan: nimimerkki King’s Oak W
Arviointityöryhmän laatiman arvion mukaan viisi (5) toimitetuista kilpailuehdotuksista oli laadultaan sellaisia, että niiden kanssa voitiin jatkaa seuraavaan vaiheeseen eli tarjoajilta pyydettäisiin tarkennettu tarjous ja tarjoushinta.
Arviointityöryhmä esitti saatujen alustavien tarjousten perusteella valittaviksi Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin SR-urakkaa koskevan tarjouskilpailun toiseen vaiheeseen seuraavien viiden (5) nimimerkin tarjoajat:
nimimerkki Camelot
nimimerkki Ekollon
nimimerkki Hyrrä
nimimerkki Kuninkaantammen Kylätalo
nimimerkki Prinssin paletti
Markkinavuoropuheluissa mahdolliset tarjoajat olivat puoltaneet käytäntöä, jonka mukaan tarjoajien anonyymiydestä luovutaan alustavan tarjousvaiheen jälkeen neuvottelumenettelyn mahdollistamiseksi. Käytäntö on kirjattu kilpailuohjelmaan.
Arviointityöryhmä päätti omalta osaltaan jatkaa ehdotusten käsittelyä käyttäen tarjoajien nimimerkkejä. Toiseen vaiheeseen valituille tarjoajille arviointityöryhmä laati kehitysehdotukset. Tarjoajien kanssa järjestettiin kahdenkeskiset neuvottelut, joissa tarjoajien suunnitelmaehdotukset ja niille laaditut kehitysehdotukset käytiin yhdessä läpi. Neuvotteluihin osallistui tilaajan puolesta kaksi arviointityöryhmän edustajaa, jotka olivat sitoutuneet säilyttämään tarjoajien anonymiteetin muuhun arviointityöryhmään nähden koko arvioinnin ajaksi. Neuvottelut käytiin 8-10.6.2020.
Lopullinen tarjouspyyntö Lopullinen tarjouspyyntö julkaistiin 18.6.2020. Laatutarjoukset tuli jättää 12.10.2020 kello 13.00 mennessä ja hintatarjoukset 26.10.2020 kello 13.00 mennessä. Määräaikaan mennessä lopullisen laatutarjouksen jätti neljä (4) siihen oikeutettua tarjoajaa. Lopullisten tarjousten arviointiperusteina oli tarjouspyynnön mukaisesti
laatu ja hinta, joista kummankin osuus oli yhtä suuri (50%).
Ennen hintatarjousten avaamista arviointityöryhmä laati ehdotuksista laatuarvioinnin. Arvioinnissa käytettiin tarjouspyynnön liitteenä ollutta arviointitaulukkoa, jossa kriteerit oli jaettu toiminnallisiin ominaisuuksiin (17%), kaupunkikuvaan ja arkkitehtuuriin (17%) sekä teknisiin ominaisuuksiin ja elinkaarikestävyyteen (15%) ja ne arvioitiin pistein 0-5. Sekä
toiminnallisista ominaisuuksista että kaupunkikuvasta ja arkkitehtuurista tuli saada vähintään puolet enimmäispisteistä, jotta ehdotus voitiin hyväksyä hintatarjouksen arviointiin.
Lopulliset tarjoukset saivat arviointityöryhmän laatuarvioinnin perusteella toiminnallisista ominaisuuksistaan keskiarvoina 1,75- 3,75 pistettä, kaupunkikuvasta ja arkkitehtuurista 1,50- 4,13 pistettä sekä teknisistä ominaisuuksista ja elinkaarikestävyydestä 2,60- 4,13 pistettä.
Arviointityöryhmän laatiman pisteytyksen mukaan kaksi (2) toimitetuista kilpailuehdotuksista ei laadultaan ollut sellaisia, että ne olisi voitu hyväksyä hintatarjousten arviointiin. Ehdotus Kuninkaantammen Kylätalo sai toiminnallisista ominaisuuksista 2,25 pistettä, mikä on alle 50% osion enimmäispisteistä. Ehdotus Hyrrä sai toiminnallisista ominaisuuksista 1,75 pistettä ja kaupunkikuvasta ja arkkitehtuurista 1,50 pistettä, jotka kumpikin ovat alle 50% osion enimmäispisteistä.
Arviointityöryhmä esitti saatujen alustavien tarjousten perusteella suljettavaksi pois Kuninkaantammen peruskoulun ja päiväkodin SR-urakkaa koskevien hintatarjousten arvioinnista seuraavien nimimerkkien tarjoajat:
nimimerkki Hyrrä
nimimerkki Kuninkaantammen Kylätalo
Hintatarjousten arvioinnissa periaatteena oli, että alin hintatarjous sai viisi (5) pistettä ja muut tarjoajat alimman ja tarjoajan oman tarjouksen suhteessa kertaa viisi (5) pistettä.
Hintatarjousten perusteella tarjoajat saivat seuraavat pistemäärät: nimimerkki Camelot 5 pistettä ja
nimimerkki Ekollon 4,20 pistettä.
Kun ehdotusten laatu- ja hintapisteet laskettiin yhteen, arviointiryhmä totesi, että korkeimmat pisteet sai nimimerkki Camelot. Arviointityöryhmä esitti tämän ehdotuksen tarjoajaa Arkta Rakennuskultti Oy:tä kilpailun voittajaksi.
Nimimerkin Ekollon sekä nimimerkin Hyrrä tarjoajien antamat laatutarjoukset arviointityöryhmä totesi hyväksyttäviksi arviointiin. Koska niiden tarjoajat toimittivat myös hintatarjouksen, arviointityöryhmä esitti niille
kilpailuohjelmaan kirjattua 35 000 euron palkkiota. Nimimerkin Ekollon tarjoaja oli Rakennus- ja insinööritoimisto Tricon Oy ja nimimerkin Hyrrä tarjoaja oli Fira Oy. Nimimerkin Kuninkaantammen Kylätalo tarjoaja ei toimittanut hintatarjousta.
Palkkion maksamisen perustetta koskevassa tarjouspyyntöasiakirjojen kirjauksessa oli epätarkkuutta. Tarjouspyyntöasiakirjoihin oli kirjattu, että kilpailun lopulliseen vaiheeseen valituille ja hyväksytyt lopullisen vaiheen ehdotukset toimittajille maksetaan palkkio. Tästä syystä palkkio
maksetaan myös nimimerkin Kuninkaantammen Kylätalo tarjoajalle. Linjauksena on, että palkkio voidaan maksaa, jos tarjoajan lopullinen laatutarjous on hyväksytty arviointiin. Hintatarjouksen jättämistä ei edellytetty. Nimimerkin Kuninkaantammen Kylätalo tarjoaja oli Flexator Oy.
Tarjouspyyntömenettely
Kilpailutuksena on käytetty avointa EU-kynnyksen ylittävää hankintamenettelyä.
Hankkeen urakkakilpailusta on julkaistu lopullinen tarjouspyyntöilmoitus sähköisessä ilmoituskanava Hilma:ssa 18.6.2020.
Urakkatarjous
SR-urakkakilpailun lopulliseen laatu- ja hintatarjousvertailuun saatiin kaksi hintatarjousta:
Arkta Rakennuskultti Oy 14 223 000 euroa
Rakennus- ja insinööritoimisto Tricon Oy 16 930 000 euroa
SR-urakkasopimus allekirjoitetaan vasta lainvoimaisen hankepäätöksen jälkeen.
Tiivistelmä
Uudisrakennukseen sijoittuvat peruskoulun luokat 1- 4, esikoulu sekä päiväkoti. Alueen perusopetuksessa painotetaan ilmaisutaitoa.
Perusopetuksen tilat mitoitetaan 250:lle oppilaalle. Varhaiskasvatuksen tilat suunnitellaan noin 210:lle 1- 6-vuotiaalle lapselle, joista noin 60 esikoululaisia. Rakennuksessa tulee työskentelemään arviolta 65- 70 henkilöä varhaiskasvatuksen sekä ja esi- ja perusopetuksen parissa.
Hankkeen rakentamiskustannukset
Rakentamisen kustannukset yhteensä kustannustasossa 9/2020 RI 104,3; THI 187,2 on arvonlisäverottomana 17 473 000 euroa.
Detta beslut publicerades 21.12.2020
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Pöytäkirjan 296 § (Päätöskohdasta A).
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta vaatimalla hankintaoikaisua tai tekemällä valituksen markkinaoikeudelle taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Muutoksenhaku markkinaoikeuteen ei estä vaatimasta hankintaoikaisua.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
VALITUSOSOITUS MARKKINAOIKEUDELLE
Valitusaika
Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Hankintaoikaisun vireilletulo ei vaikuta siihen määräaikaan, jonka kuluessa asianosaisella on oikeus hakea muutosta valittamalla markkinaoikeudelle.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään markkinaoikeudelle.
Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
00520 HELSINKI | |
Sähköpostiosoite: | markkinaoikeus@oikeus.fi |
Faksinumero: | 029 56 43314 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 43300 |
Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle
Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.
Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Odotusaika
EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Oikeudenkäyntimaksu
Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 2050 euroa, jos hankinnan arvo on alle 1 miljoona euroa; 4100 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 1 miljoona euroa ja alle 10 miljoonaa euroa; ja 6140 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 296 § (Päätöskohdasta B, C ja D).
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Mer information fås av
Arto Manninen, projektinjohtaja, puhelin: 09 310 31849
Sakari Heikkinen, yksikön päällikkö, puhelin: 09 310 38458