Sijaisen määrääminen kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla, ruotsinkielisten palveluiden hallinto, palveluiden päälliköiden sijaiset 19.3.2020 alkaen
Svenska servicehelheten, vikarier för serviceområdenas chefer
Beslut
Direktören för svenska servicehelheten beslutade att utse följande vikarier för serviceområdenas chefer fr.o.m. 7.10.2020:
Chefen för småbarnspedagogiken
- daghemsföreståndaren Mia Ahlskog
- daghemsföreståndaren Aino Ezzat-Agha
- daghemsföreståndare Timo Salo
- daghemsföreståndare Dan Engström
- daghemsföreståndare Mia Julin-Lumio
Chefen för grundläggande utbildningen
- rektor Janika Wagner
- rektor Ann-Britt Bonns
- rektor Birgitta Ponthin
- rektor Pia Silvander
- rektor Anna-Maria Rosenqvist
Chefen för fria bildningen och gymnasieutbildningen
- rektor Marina Sjöholm
- biträdande rektorn Pia Nybom
- rektor Magnus Westerlund
- rektor Mikael Nyholm
- planeringsansvarig lärare Jan Amnell
Chefen för sakkunnig- och kontorstjänster
- pedagogiskt sakkunniga Agneta Lundmark
- pedagogiskt sakkunniga Nina Malaska
- pedagogiskt sakkunniga Nina Horsma
- HR-sakkunniga Tanja Mellin
- specialplanerare Barbro Björk-Sinisalo
Detta beslut ersätter det tidigare beslutet daterat 20.3.2020 § 15.
Detta beslut publicerades 13.10.2020
Anvisningar om hur man begär omprövning
Den som är missnöjd med beslutet kan framställa en skriftlig begäran om omprövning. Ändring i beslutet får inte sökas genom besvär hos domstol.
Rätt att begära omprövning
Omprövning får begäras
- av den som ett beslut avser eller vars rätt, skyldighet eller fördel direkt påverkas av beslutet (part)
- av kommunmedlemmarna
Den tid inom vilken omprövning ska begäras
Omprövning ska begäras inom 14 dagar från delfåendet av beslutet.
Begäran om omprövning ska inlämnas till Helsingfors stads registratorskontor senast den bestämda tidens sista dag under registratorskontorets öppettid.
Om beslutet har delgetts per post anses en part ha fått del av beslutet sju dagar efter att brevet avsändes, om inte något annat påvisas. En kommunmedlem anses ha fått del av beslutet sju dagar efter att protokollet fanns tillgängligt i det allmänna datanätet.
Om beslutet har delgetts som elektroniskt meddelande anses en part ha fått del av beslutet tre dagar efter att meddelandet avsändes, om inte något annat påvisas.
Dagen för delfåendet räknas inte in i den bestämda tiden. Om sista dagen av den bestämda tiden är en helgdag, självständighetsdagen, första maj, jul- eller midsommarafton eller en helgfri lördag får begäran om omprövning inlämnas första vardagen därefter.
Omprövningsmyndighet
Omprövning begärs hos Helsingfors stads fostrans- och utbildningsnämnd.
Omprövningsmyndighetens kontaktuppgifter är:
E-postadress: | |
Postadress: | PB10 |
00099 HELSINGFORS STAD | |
Faxnummer: | (09) 655 783 |
Besöksadress: | Helsingfors stads registratorskontor |
Norra esplanaden 11-13 | |
Telefonnummer: | (09) 310 13700 |
Registratorskontoret är öppet måndag–fredag kl. 08.15–16.00.
Formen för och innehållet i begäran om omprövning
Begäran om omprövning ska göras skriftligt. Elektroniska dokument uppfyller kravet på skriftlig form.
I begäran om omprövning ska uppges
- det beslut som begäran om omprövning gäller
- hurdan omprövning som begärs
- på vilka grunder omprövning begärs
- vem som begär omprövning
- på vilka grunder den som begär omprövning är berättigad att göra detta
- kontaktuppgifter till den som begär omprövning
Protokoll
Protokollsutdrag och -bilagor som hänför sig till beslutet skickas på begäran. Handlingar kan beställas från Helsingfors stads registratorskontor
Mer information fås av
Mariella Michelsson, ledningens assistent, telefon: 09 310 86224