Virkasuhteen täyttäminen, Ressun lukio, apulaisrehtorin virka, Ressun lukio, työavain KASKO-03-34-20

HEL 2020-005221
Ärendet har nyare handläggningar
§ 34

Ressun lukioon sijoitetun lukion apulaisrehtorin viran täyttäminen, työavain KASKO-03-34-20

Chef för gymnasieutbildning

Päätös

Lukiokoulutuksen päällikkö päätti ottaa Ressun lukioon sijoitettuun lukion apulaisrehtorin virkaan (nro 3869) toistaiseksi **********

Virantoimitus alkaa 1.8.2020.

Virkaan valitulle määrätään virantoimituksen aloittamisesta alkava kuuden (6) kuukauden koeaika.

Päätöksen perustelut

Ressun lukioon sijoitetaan toinen apulaisrehtorin virka 1.8.2020 alkaen. Apulaisrehtorin virka on julistettu haettavaksi kaupungin verkkosivuilla www.helsinkirekry.fi 13.3.2020 työavaimella KASKO-03-34-20.

Toimialajohtajan delegointipäätöksen mukaan apulaisrehtorin ottamisesta toistaiseksi voimassa olevaan virkasuhteeseen päättää lukiokoulutuksen päällikkö.

Ressu on perinteikäs lukio, joka sijaitsee täysin uudistetuissa tiloissa Helsingin keskustassa, Kalevankatu 8-10 ja Ruoholahdenkatu 23. Opiskelijoita tulee olemaan yli 900. Ressussa toimii tiedepainotteinen kansallinen lukio ja englanninkielinen IB lukio, jossa voi suorittaa International Baccalaureate -tutkinnon.

Apulaisrehtorilta vaaditaan sama kelpoisuus kuin rehtorilta. Kelpoisuus määräytyy opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 1998/986 mukaan. Kelpoisuus tulee saavuttaa ennen hakuajan päättymistä. Kielitaitovaatimuksena on erinomainen suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä hyvä englannin kielen hallinta. Lisäksi hakuilmoituksessa edellytettiin johtamiskokemusta ja eduksi luettiin IB lukion tuntemus ja kokemus lukion hallinnollisista tehtävistä.

Opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 2 §:n mukaan rehtoriksi on kelpoinen henkilö, jolla on ylempi korkeakoulututkinto, asianomaisen koulutusmuodon opettajan kelpoisuus, riittävä työkokemus opettajan tehtävissä sekä opetushallituksen hyväksymien perusteiden mukainen opetushallinnon tutkinto, vähintään 25 opintopisteen tai vähintään 15 opintoviikon laajuiset yliopiston järjestämät opetushallinnon opinnot tai muulla tavalla hankittu riittävä opetushallinnon tuntemus.

Apulaisrehtori johtaa osaltaan koulun toimintaa kaupunkistrategisten tavoitteiden mukaan ja toimii oman opetusyksikkönsä henkilöstön esimiehenä. Apulaisrehtori johtaa yhdessä rehtorin ja toisen apulaisrehtorin kanssa koulun pedagogista toimintaa ja taloutta sekä tila- ja turvallisuusasioita ja osallistuu myös koulun sidosryhmäyhteistyöhön. Apulaisrehtori toimii osana koulun johtotiimiä, johon kuuluu rehtori ja kaksi apulaisrehtoria.

Virkaan jätti hakemuksensa 6.4.2020 päättyneen hakuajan kuluessa 17 hakijaa. Ajalla 23.-27.4.2020 pidettyihin haastatteluihin kutsuttiin hakemusten perusteella 5 hakijaa: ********** Haastatteluihin 6.5.2020 osallistuivat lukiokoulutuksen päällikkö ********** Ressun lukion rehtori ********** ja HR-asiantuntija **********

Hakemusten ja haastattelujen perusteella tehtiin kokonaisarviointi, jossa painotettiin johtamiskokemuksen lisäksi englannin kielen hyvää hallintaa sekä IB lukion hyvää tuntemusta. Tämän kokonaisarvioinnin perusteella toiseen haastatteluun kutsuttiin kaksi hakijaa: ********** 6.5.2020 pidetyt haastattelut suorittivat Ressun lukion rehtori ********** apulaisrehtori ********** apulaisrehtori ********** IB DP koordinaattori ********** ja pre IB-koordinaattori ********** Toisen haastattelun jälkeen ********** peruutti hakemuksensa.

**********

**********

Lukiokoulutuksen päällikkö katsoo hakijoiden työkokemuksen, koulutuksen sekä haastatteluista ilmenevien seikkojen kokonaisarvioinnin perusteella parhaat edellytykset viran menestykselliseen hoitamiseen on ********** **********

Päätös annetaan tiedoksi virkaan valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.

Detta beslut publicerades 08.06.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Ari Huovinen , rehtori , puhelin: 09 310 82712

ari.huovinen@hel.fi

Beslutsfattare

Harri Korhonen
lukiokoulutuksen päällikkö