Virkasuhteen täyttäminen, Alppila lukio, apulaisrehtorin virka, työavain KASKO-03-32-20

HEL 2020-005240
Ärendet har nyare handläggningar
§ 33

Alppilan lukioon sijoitetun lukion apulaisrehtorin viran täyttäminen, työavain KASKO-03-32-20.

Chef för gymnasieutbildning

Päätös

Lukiokoulutuksen päällikkö päätti ottaa Alppilan lukioon sijoitettuun lukion apulaisrehtorin virkaan (nro 3866) toistaiseksi

**********

Virantoimitus alkaa 1.8.2020.

Virkaan valitulle määrätään virantoimituksen aloittamisesta alkava kolmen (3) kuukauden koeaika.

Päätöksen perustelut

Alppilan lukioon sijoitettu lukion apulaisrehtorin virka tuli avoimeksi 1.2.2020. Apulaisrehtorin virka on julistettu haettavaksi kaupungin verkkosivuilla www.helsinkirekry.fi 13.3.2020 työavaimella KASKO-03-32-20.

Alppilan lukio on noin 700 opiskelijan yleislukio, jonka painotuksena on Kansainvälisyys ja kulttuurien tuntemus. Alppilassa on myös kaksi lukioon valmistavan opetuksen (LUVA) ryhmää. Alppilan lukiossa korostetaan monipuolista sivistystä, ajattelun taitoja ja kokonaisuuksia painottavaa tiedonkäsitystä.

Apulaisrehtorilta vaaditaan sama kelpoisuus kuin rehtorilta. Kelpoisuus määräytyy opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 1998/986 mukaan. Kelpoisuus tulee saavuttaa ennen hakuajan päättymistä. Lisäksi hakuilmoituksessa edellytettiin johtamiskokemusta ja eduksi luettiin kokemus lukion hallinnollisista tehtävistä.

Opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 2 §:n mukaan rehtoriksi on kelpoinen henkilö, jolla on ylempi korkeakoulututkinto, asianomaisen koulutusmuodon opettajan kelpoisuus, riittävä työkokemus opettajan tehtävissä sekä opetushallituksen hyväksymien perusteiden mukainen opetushallinnon tutkinto, vähintään 25 opintopisteen tai vähintään 15 opintoviikon laajuiset yliopiston järjestämät opetushallinnon opinnot tai muulla tavalla hankittu riittävä opetushallinnon tuntemus.

Apulaisrehtori toimii rehtorin työparina ja johtaa osaltaan koulun toimintaa kaupunkistrategisten tavoitteiden mukaan. Hän johtaa yhdessä rehtorin kanssa koulun pedagogista toimintaa ja taloutta sekä tila- ja turvallisuusasioita. Apulaisrehtori osallistuu henkilöstöjohtamiseen yhteistyössä rehtorin kanssa. Hän osallistuu myös sidosryhmäyhteistyöhön.

Virkaan jätti hakemuksensa 6.4.2020 päättyneen hakuajan kuluessa 21 hakijaa. Ajalla 21.-30.4.2020 pidettyihin haastatteluihin kutsuttiin hakemusten perusteella 5 hakijaa. Haastatteluihin osallistuivat lukiokoulutuksen päällikkö ********** rehtori ********** ja HR-asiantuntija ********** Hakemusten ja haastattelujen perusteella tehdyn kokonaisarvioinnin perusteella toiseen haastatteluun kutsuttiin kolme hakijaa: ********** 12.5.2020 pidettyihin haastatteluihin osallistuivat rehtori ********** ja Alppilan lukion johtokunnan jäsen **********

**********

**********

**********

**********

Haastattelujen jälkeen suoritetun hakijoiden ansioiden kokonaisarvioinnin perusteella lukiokoulutuksen päällikkö katsoo, että ********** **********

Toimialajohtajan 20.11.2019 tekemän delegointipäätöksen (§ 100) perusteella apulaisrehtorin ottaa lukiokoulutuksen päällikkö.

Pöytäkirjanote annetaan tiedoksi virkaan valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.

Detta beslut publicerades 08.06.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Susanna Kalmari, rehtori , puhelin: 09 310 72076

susanna.kalmari@hel.fi

Beslutsfattare

Harri Korhonen
lukiokoulutuksen päällikkö